اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم

عدالت به جامعه اسلامی عظمت می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر رعایت عدالت به عنوان اصل مهم در بازرسی گفت: آنچه به جامعه اسلامی عظمت می‌دهد، عدالت است.

عدالت به جامعه اسلامی عظمت می‌دهد

به گزارش خبرگزار‌ی فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عرفان ظهر امروز در همایش آموزشی و توجیهی سربازرسان انتخابات در شهرستان‌های کرمان اظهار داشت: نخستین مطلب در اصول بازرسی عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت تحت تأثیر آفات زیادی است، افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر این مسئله قدرت است، انسان‌های زیادی قبل از به قدرت رسیدن از عدالت دم می‌زدند، اما بعد از دستیابی به قدرت عدالت نخستین قربانی بود.

عرفان عنوان کرد: در جریان برقراری عدالت باید به محبت نیز توجه داشت تا ما را از مسیر منحرف نسازد، محبت به خانواده، دوستان، هم‌کیشان و ... هیچ‌کدام نباید مانع از برپایی عدالت شود.محبت حزبی، سیاسی و تمایلات خاص نباید مانع از اجرای عدالت شود که در این صورت به بیراهه رفته‌ایم.

عرفان بیان داشت: عامل دیگری که در جریان عدالت می‌تواند تأثیرگذار باشد، عداوت و دشمنی است، گاهی دیده می‌شود که مخالفان جناحی هنر طرف مقابل را نادیده می‌گیرند و اصلا زیبایی‌ها و پیشرفت‌ها را نمی‌بینند.فضائل و معایب را باید توأم با هم دید و قضاوت کرد.

وی خطاب به بازرسان و سربازرسان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اذعان داشت: در جریان بازرسی باید اصل عدالت را رعایت کرد و هیچ امری نباید ما را منحرف کند، آن چه به جامعه اسلامی عظمت می‌دهد، عدالت است.

عرفان از دیگر اصول مدنظر در بازرسی انتخابات را دقت عنوان کرد و ابراز داشت: باید به علم قطعی و رسمی برسیم و گزارشی را ارائه دهیم و امانتداری را در این جریان مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول