اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

حضور آگاهانه مردم در انتخابات مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در حضور آگاهانه مردم در انتخابات قوانین ابلاغ شده است که یکی از آنها اطلاع‌رسانی مطبوعات و صداسیما است که این حضور آگاهانه باید طبق روال قانونی شکل گیرد.

حضور آگاهانه مردم در انتخابات مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید فروتن ظهر امروز در نشست بررسی مسائل انتخابات و تبلیغات رسانه‌ای اظهار کرد: مطبوعات ما بدون دغدغه‌ای در پی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و مردمی کردن انتخابات هستند که قوانین انتخابات در حوزه مطبوعات نیز مطرح شده است.

وی بیان داشت: در حضور آگاهانه مردم در انتخابات قوانین ابلاغ شده که یکی اطلاع‌رسانی، مطبوعات و صداوسیما است که این حضور آگاهانه باید طبق روال قانونی شکل گیرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هدف همه را حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات دانست و گفت: شرح وظایف شورای عالی مطبوعات، بر چگونگی اخبار انتخاباتی دلالت دارد و در آن قوانین انتخابات رسانه‌ها بیان شده است.

وی یادآور شد: حضور پرشور در تبیین سرنوشت ساز مردم در انتخابات، ترسیم جایگاه جایگاه استکبار جهانی با توجه به ترفندها و کارکردها، بیان آشکار شکاف و شکست در نظام سرمایه‌داری، بصیرت‌افزایی نسبت به توطئه‌ها، ایجاد غرور و افتخار ملی، تبیین ارزش‌ها و انرژی بخشی و روحیه‌دهی به ملت از مواردی است که رسانه‌ها در ایام انتخابات مد نظر قرار دهند.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: انتخابات با توجه به شرایط نظام بسیار باید جدی‌تر باشد و در این راستا باید بحث انتخابات را به طور ویژه نگاه کنیم.

محمدرضا عارف افزود: رسانه‌های استان همواره پای کار بوده و هستند، و با توجه به وضعیت کنونی استان که این همه حجم مطبوعات را داریم و 20 نشریه فعال هستند، باید به طور جدی پای کار باشند.

وی تصریح کرد:‌ در این ایام قرار بود که حمایتی از عرصه مطبوعات صورت گیرد چرا که ادارات بودجه‌ای را در این زمینه دارند اما مطبوعات با وظیفه‌ی خطیری که دارند، باید به شکلی حمایت شوند تا انجام وظیفه بهتر و بیشتری داشته باشند.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان بیان داشت: نشریاتی که تاکنون حضور فیزیکی نداشته‌اند در عرصه انتخابات نیز نمی‌توانند حضور یابند چرا که در این صورت حق برخی‌ ضایع می‌شود.

وی در خصوص تبلیغات و ایجاد ویژه‌نامه در مطبوعات محلی یادآور شد: در جلسه‌ای که با مطبوعات داشتیم قرار بر این شد تا نرخ‌های مشخصی به دستگاه‌های خبری اعلام شود تا نشریات دارای مجوز بتوانند به طور قانونی در تبلیغ و حمایت از کاندیدای مد نظر بپردازند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول