اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس در آذربایجان غربی:

نامزدهای انتخابات در آذربایجان غربی به 90 نفر رسیدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی گفت: تعداد نامزدهای این دوره مجلس در آذربایجان غربی به 90 نفر رسید.

نامزدهای انتخابات در آذربایجان غربی به 90 نفر رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: از این تعداد 26 نفر کاندیدا در شهرستان ارومیه، سه نفر در بوکان، پنج نفر در سلماس، 10 نفر در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، پنج نفر در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت، شش نفر در مهاباد، 11 نفر در حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، پلدشت و شوط، 13 نفر در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه به عنوان کاندیدای نهایی شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ابتدا 172 نفر ثبت‌نام کننده داشتیم، تصریح کرد: تا دیروز 25 نفر از این افراد انصراف دادند و یک نفر هم به استان دیگری انتقالی گرفت و علاوه بر این در مراحل گوناگون 56 نفر رد صلاحیت شدند.

این مسئول افزود: از نظر آمار کیفی نسبت به دوره قبل در این زمینه رشد داشتیم که در این راستا شاهد احراز صلاحیت 100 نفر از کاندیداها در دوره هشتم بودیم که این افراد دارای مدارک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند ولی در دوره نهم تمام کاندیداها دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند.

فتح‌اللهی اعلام کرد: در مواردی بر اساس قانون، نمایندگان حال حاضر مجلس با مدرک تحصیلی لیسانس نیز در این انتخابات حضور دارند.

 

*تعیین17 حوزه انتخابیه در آذربایجان غربی

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس در آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد حوزه انتخابیه 9 حوزه انتخابیه به عنوان حوزه‌ اصلی و هشت حوزه به عنوان حوزه انتخابیه فرعی است.

فتح‌اللهی اظهار داشت: یک هزار و 856 شعبه اخذ رأی نیز برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک هزار و 50 صندوق ثابت و 806 صندوق به عنوان صندوق سیار هستند.

وی با اشاره به تعداد صندوق‌های شهری و روستایی استان، تصریح کرد: 804 صندوق شهری و یک هزار و 52 صندوق روستایی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم.

این مسئول با اشاره به تعداد کل عوامل اجرایی استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: 27 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در روز 12 اسفند ماه فعالیت خواهند کرد که این افراد از اقشار مختلف مردم هستند.

* 90 تا 95 درصد انتخابات مکانیزه برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هیچ کدام از شهرهای آذربایجان غربی انتخابات به صورت 100 درصدی مکانیزه برگزار نمی‌شود، گفت: در ابتدا مقرر شده بود در سطح کشور از هر استان در یک شهر انتخابات و در آن شهر انتخابات به صورت 100 درصد مکانیزه برگزار شود که از آذربایجان غربی شهرستان سلماس و مهاباد را برای این منظور معرفی کرده‌ بودیم.

فتح‌اللهی اظهار داشت: با امکان سنجی‌های به عمل آمده توسط ستاد انتخاباتی کشور، تعداد استان‌هایی که این امر به مرحله اجرا در می‌آمد به 15 استان کاهش یافت و استان آذربایجان غربی نیز از استان‌هایی بود که مقرر شد انتخابات 100 درصد مکانیزه در آن انجام نشود.

وی با بیان اینکه 90 تا 95 درصد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مکانیزه انجام می‌گیرد، افزود: به جز انداختن برگه در صندوق اخذ رأی تمام مراحل به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

این مسئول داشتن کارت ملی و شناسنامه را هنگامی که افراد در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند ضروری دانست و تصریح کرد: داشتن کارت ملی و شناسنامه به صورت همزمان برای افرادی که می‌خواهند رأی دهند ضروری است.

*20 هزار رأی اولی در آذربایجان غربی وجود دارد

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس در آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت کشور آمار واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات در سطح کشور 48 میلیون و 288 هزار و 799 نفر است که این میزان در آذربایجان غربی 2 میلیون و 3 هزار و 82 نفر است.

فتح‌اللهی 51 درصد رأی دهندگان استان را مرد و 49 درصد دیگر را دارای جنسیت زن اعلام کرد و افزود: در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر بود که از این تعداد 990 هزار و 637 نفر در انتخابات شرکت کرده بودند.

وی اعلام کرد: در هشتمین دوره انتخابات مجلس 54.39 درصد از مردم شرکت داشتند که این میزان در سطح کشور 60 درصد بود.

این مسئول با تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات روز 12 اسفند ماه، تصریح کرد: نوع ورود کاندیداها به فعالیت تبلیغاتی اگر با نشاط باشد به رشد سیاسی، نشاط اجتماعی و رشد فرهنگی سبب می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول