اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات فومن خبر داد

استقرار 136 شعبه اخذ رأی در فومن

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات فومن از استقرار 136 شعبه اخذ رأی در این شهرستان خبر داد.

استقرار 136 شعبه اخذ رأی در فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن محمدرضا محسنی ظهر امروز در جریان برگزاری کارگاه آموزشی اعضای هیئت بازرسی شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه این شهرستان اظهار داشت: امسال شاهد حوادث زیادی در منطقه بودیم که دشمن تلاش کرده تا در منطقه خاورمیانه کشورهای همسایه ایران را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران متحد کند و با سیاست تفرقه‌افکنی بین مسلمان به اهداف استکباری خود برسد.

وی افزود: اتحاد کشورهای مسلمان آن چیزی است که امام راحل بارها به ملت ایران تاکید کرده بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه ملت با بیداری خود در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند افزود: بیداری اسلامی نشأت گرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است که پس از سال‌ها مردم مسلمان جهان به این بیداری و بصیرت دست یافتند.

وی با بیان اینکه خودباوری ملت ایران همواره مورد تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده است خاطر نشان کرد: امروزه محققان، دانشمندان و جوانان ایرانی توانسته‌اند در صحنه‌های علمی و تکنولوژی به عنوان یک کشور برتر در زمینه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا و دیگر علوم مطرح زمان خود پیشگام و سرآمد باشند که این پیشرفت‌ها نشانه استقامت و پایداری ملت ایران در مقابل تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان است.

محسنی اضافه کرد: با چنین شرایطی که دشمن برای کشورمان به وجود آورده، حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات پاسخ محکمی به توطئه‌های دشمنان است.

وی مقدمات برگزاری انتخابات در فومن را از 6 ماه گذشته اعلام کرد و گفت: سازوکار برگزاری یک انتخابات باشکوه، قانونمند و بدون هرگونه تخلف از 6 ماه گذشته تدارک دیده شده و بازرسان و سربازرسان در برگزاری این انتخابات نقش حساس و تاثیرگذار دارند.

معاون فرماندار فومن جمعیت این شهرستان را 98 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد 61 هزار و 985 نفر واجد شرایط اخذ رأی هستند و کسانی که متولد 12 اسفند 72 باشند به عنوان رأی اولی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

به گفته وی بخش مرکزی و شهری شهرستان فومن دارای 109 شعبه اخذ رأی با 11 سربازرس و بخش سردار جنگل دارای 27 شعبه اخذ رأی با 3 سربازرس است که در مجموع شهرستان فومن 136 شعبه اخذ رأی دارد و برای هر کدام از این شعبات یک بازرس انتخاب شده است.

این مسئول افزود: در انتخاب بازرسان و سربازرسان دقت نظر بسیاری صورت گرفته و تمام بازرسان آموزش ضمنی دیده‌اند.

وی متذکر شد: بازرسان حاصل تلاش چندین ماهه مسئولان را در برگزاری انتخابات در دست می‌گیرند و هرگونه اشتباه از طرف آنان حتی در یک شعبه اخذ رأی موجب اخلال در نظم انتخابات شهرستان فومن می‌شود.

محسنی به ضرورت برخورد قانونی بازرسانی که در اعمال وظایف کوتاهی کنند و در روند برگزاری انتخابات تشویش ایجاد کنند تاکید کرد.

وی آغاز فعالیت بازرسان و سربازرسان را از چند روز قبل اعلام کرد و گفت: بازرسان از زمان ابلاغ باید حوزه فعالیت خود را کاملا رصد و برنامه‌های کاندیدها را دنبال کنند و اخبار را به سربازرسان خود اطلاع دهند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات فومن خاطر نشان کرد: قانون انتخابات برای بازرسان 21 وظیفه تعریف کرده که در این وظایف به روشنی مشخص شده و در عملیات برگزاری انتخابات بازرسان حق دخالت ندارند و وظیفه آنان مراقبت از روند قانونی و درست انتخابات است.

وی با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رأی شهرستان فومن در مساجد و مدرسه‌ها است، یادآور شد: هیئت امنای مساجد و مدیران مدارس به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی در این مکان‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول