اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی خبر داد

تدارک 2790 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی تعداد شعبات اخذ رای در استان را 2 هزار و 790 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 61 شعب ثابت و 729 شعب سیار خواهد بود.

تدارک 2790 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در آذربایجان‌شرقی

حسن روستایی امروز در گفت‌وگو‌یی اختصاصی با فارس اظهار کرد: مردم، صداقت و قانون‌گرایی نامزدهای انتخاباتی را در لیست رای خود قرار می‌دهند.

وی افزود: مردم آگاه و فهیم استان، تمام فعالیت‌ها، عملکرد و شعارهای کاندیداها را به دقت رصد می‌کنند و نوع و نحوه برنامه‌های تبلیغاتی آنان در میزان رای مردم به کاندیداهای مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود.

روستایی با بیان اینکه بر اساس جدول زمان‌بندی مراحل اولیه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: با نظارت مستمر، مستقل و دیدگاه جامع دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان و فرمانداری‌های 20گانه در خصوص برگزاری انتخاباتی مردمی و قانونی قطعا شاهد افزایش حس مسئولیت و مشارکت گسترده مردم خواهیم بود.

روستایی تاکید کرد: دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان تمام تلاش خود را می‌کنند تا انتخابات در نهایت دقت، پرشور و سالم برگزار شود.

تخطی از قانون از هیچ باند، فرد و گروهی پذیرفتنی نیست

جانشین ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نگاه جانبدارانه مجریان انتخابات در هر شرایط و از هر فرد و شخصی قابل اغماض نیست، اظهار کرد: همه باید با نگاه بی‌طرفانه و در فضای همدلی بر امر انتخابات آزادانه و باشکوه اهتمام کنند.

وی افزود: تخطی از قانون از هیچ باند، فرد و گروهی پذیرفتنی نیست.

جانشین ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: 17 هزار و 19 نفر در سطح استان در برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان عوامل اجرایی و بازرسی شعب اخذ رای فعالیت می‌کنند.

2790 شعب اخذ رای در آذربایجان‌شرقی

روستایی تعداد شعبات اخذ رای در استان را 2 هزار و 790 مورد اعلام کرد و گفت: بیشترین شعبات اخذ رای مربوط به حوزه انتخابیه تبریز با 702، میانه 210، مراغه 175 شعب است.

2061 شعب ثابت  و 729 شعب سیار

جانشین ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی همچنین شعب ثابت استان را 2هزار و 61 و سیار را 729 شعبه اعلام کرد و افزود: یک هزار و 297 شعب در شهرها و یک هزار و 493 شعب در روستاهای استان قرار دارند.

وی ادامه داد: کمترین شعبه مربوط به حوزه انتخابیه خداآفرین با 51 صندوق و چاراویماق 63 صندوق است.

روستایی در خصوص اهمیت دستگاه‌های فرهنگی در مشارکت گسترده مردم در انتخابات اظهار کرد: تبلیغ و تشویق مردم برای حضور گسترده در انتخابات به عهده مراکز و حوزه‌های فرهنگی است و این دستگاه‌ها نقش مهمی در برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی با حضور حداکثری مردم به عهده دارند.

وی افزود: رقابت اخلاقی و منصفانه مهم‌ترین عامل در منشور اخلاقی انتخابات است.

روستایی گفت: سامانه پیامک (SMS) ستاد انتخابات استان به شماره 10003334 برای کسب اخبار، پیشنهادات و انتقادات در زمینه انتخابات است.

وی در خصوص نقش رسانه‌ها و جایگاه آن در برگزاری انتخابات شکوهمند گفت: رسانه‌ها به خوبی می‌توانند زمینه مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات را فراهم کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: ابتکار فرمانداری تبریز در تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات با حضور بیش از 80 نفر از مدیران و خبرنگاران فعال در تبریز قابل تمجید بوده و می‌تواند سرلوحه دیگر استان‌‌ها و شهرها قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا مردم ولایت‌مدار و متدین استان با اعتماد و امیدواری سرشار از نشاط اجتماعی بار دیگر با حضور آگاهانه خود در پای صندوق‌های اخذ رای ورق زرین دیگری به تاریخ پرافتخار استان بیفزایند و در انتخابات 12 اسفند بار دیگر دوستان این مرز و بوم را از مسیری که در پیش گرفته منسجم‌تر، شاد و مسرورتر و دشمنان انقلاب را مایوس خواهند کرد. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول