اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحقق توسعه شبکه راه در کشور با فروش اوراق مشارکت

صادقی: 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فروش اوراق مشارکت برای توسعه شبکه زیرساخت‌های حمل و نقل از اولویت‌های این شرکت بوده و تاکنون در سال جاری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اوراق فروخته شده است.

صادقی: 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد

احمد صادقی در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: وزارت راه برای توسعه شبکه ریلی و شبکه راه‌های کشور برنامه‌های مدون و منظمی در پیش دارد.

وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اشاره کرد و افزود: وصل تمامی مراکز کشور به شبکه ریلی و شبکه آزادراهی و بزرگراهی است که با توسعه این مهم مقدار قابل ملاحظه‌ای حواث جاده‌ای کشور کاهش می‌یابد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، اگر چه با وجود جنگ و تحریم‌ها کارهای عمرانی بزرگی در زمینه زیرساخت‌های توسعه کشور انجام شده است اما به خاطر هزینه بالای این پروژه‌ها امکان انجام آن تنها از طریق بودجه عمومی دولت وجود ندارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در قانون برنامه 90 راهکارهای خوبی چون انتشار اوراق مشارکت، صندوق سرمایه ملی و فروش سهام شرکت‌های دولتی و استفاده از تسهیلات فاینانس در نظر گرفته شده است که بر همین اساس اقدام به فروش اوراق مشارکت کرده‌ایم.

مدیرعامل  شرکت ساخت و  توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه مجوز امکان انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را از دولت گرفته‌ایم، افزود: این اوراق هم به لحاظ نرخ سودی که دارد و هم اینکه به تضمین دولت و بانک مرکزی رسیده نسبت به سایر اوراق اعتبار بیشتری دارد.

به گفته وی، سود علی‌الحساب سالیانه این اوراق 20 درصد و معاف از مالیات در نظر گرفته شده است و اصل اوراق و سود سررسید توسط دولت تضمین می‌شود.

صادقی در ادامه اعلام کرد: تاکنون حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان این اوراق به فروش رفته است و مابقی آن نیز تا پایان سال جاری به فروش می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور درباره نحوه تخصیص سرمایه حاصل از فروش اوراق، گفت: حدود یک‌هزار و 800 میلیارد تومان در بخش راه‌آهن، حدود یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در بخش آزادراه‌ها و 600 میلیارد تومان باقیمانده در توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی صرف خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت است، افزود: امیدوارم با استفاده از منابع مالی مذکور بتوانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه اهدافی که برای ما محقق شده است، به پایان برسد. 

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول