اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در تانزانیا:

نباید از سرمایه‌گذاری در آفریقا غفلت کنیم / ایرانی بسیار متفاوت تا 10 سال آتی

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در تانزانیا گفت: ما نباید مثل گذشته از آفریقا غفلت کنیم، دولت باید تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند و مطمئنم در یک دهه آینده ایرانی بسیار متفاوت خواهیم داشت و 50 درصد تولید کشورمان صادرات خواهد شد.

نباید از سرمایه‌گذاری در آفریقا غفلت کنیم /  ایرانی بسیار متفاوت تا 10 سال آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، محسن موحدی قمی بیان گفت: بعد از گذشت 33 سال از انقلاب و همگام با پیشرفت‌های متعدد در تمامی زمینه‌ها امروز در سیاست خارجی هم با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: امروز هر کدام از ما به یک انگیزه‌ای در جمع حضور داریم اما عزت، دوام و توسعه جمهوری اسلامی ایران انگیزه مشترک همه ماست.

موحدی قمی با بیان اینکه ارسال ماهواره ایرانی به فضا برای کشور ما یک توفیق بزرگ است، گفت: تحریم‌های جدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال شده اما این تحریم‌ها ما را توانمندتر می‌کند و هرگز به دشمن اجازه و جرأت نگاه بد نخواهیم داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور تانزانیا بخش خصوصی را در حال حاضر سربازان جدید در حوزه اقتصاد تلقی کرد و گفت: ظرف چند سال آینده باید از فکر درآمد نفتی خارج شویم و دوران جدیدی را در حوزه اقتصاد با کمک شما تجار و تولیدکنندگان بوجود آوریم.

وی تانزانیا را کشوری مستعد در سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بعد از 18 سال کار در آفریقا برخلاف دیگران به این نتیجه رسیده‌ایم که چین نه تنها بازار آفریقا را  قبضه نکرده بلکه همه کشورها در حال رقابت در این بازار هستند و ما نباید این بازار را به حال خود رها کرده و به دیگر کشورها واگذار کنیم.

موحدی قمی با اشاره به اینکه در آینده‌ای بسیار نزدیک تانزانیا از لحاظ اقتصادی خود را به کنیا و بسیاری از کشورهای دیگر خواهد رساند، گفت: توجه آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و چینی‌ها به این کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی روز به روز بیشتر می‌شود و دلیل آن این است که در گذشته دولت، تصدی‌گری اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کرد و آن موقع پول دست خارجی‌ها بود و امروز آنها در کشور تانزانیا قوی هستند.

وی ادامه داد: تانزانیا با دارا بودن معادن طلا، مس، اورانیوم، منابع طبیعی، ساحل فراوان، دریاچه‌های زیبا و زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، ظرفیت بالای شیلات، نفت، پتروشیمی و گاز و ... کشوری است که جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در پایان با بیان اینکه بخش دولتی این کشور یکی از امن‌ترین کشورها در بین کشورهای آفریقایی است، خاطرنشان کرد: بحران دبی نگاه دیگر کشورها به تانزانیا را وارد مرحله جدیدی کرده، ما نباید مثل گذشته از آفریقا غفلت کنیم، دولت باید  تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند و مطمئنم در یک دهه آینده ایرانی بسیار متفاوت خواهیم داشت و 50 درصد تولید کشورمان صادرات خواهد شد.

انتهای پیام/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول