اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی:

96 هزار نفر در گلخانه‌های کشور مشغول فعالیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 96 هزار نفر در گلخانه‌های سطح کشور به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

96 هزار نفر در گلخانه‌های کشور مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن خدنگی صبح امروز در جمع مسئولان کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تولید سالانه 23 میلیون تن صیفی‌جات و سبزی‌جات در سطح کشور، اظهار داشت: بیشترین تولید مربوط به گوجه‌فرنگی با 6 میلیون تن و سپس سیب‌زمینی با 4.9 میلیون تن بوده است.

وی ادامه داد: میزان تولید سبزی‌جات و صیفی‌جات نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته‌ است.

مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی میزان سطح کشت گلخانه‌های کشور را 8‌ هزار و 8 هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 2 هزار و 300 هکتار نیز به کشت گیاهان زینتی اختصاص دارد.

خدنگی، ضریب اشتغالزایی را بیشتر از فضای باز دانست و افزود: در گلخانه‌ها به ازای هر هکتار 12 نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند که این تعداد در کل کشور به 96 هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به صدور محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور تصریح کرد: محصولات گلخانه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادر می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با میزان تسهیلات پرداختی به گلخانه‌های سطح کشور ابراز داشت: از محل هدفمند کردن یارانه‌ها تاکنون اعتباری معادل 36 میلیارد ‌تومان به گلخانه‌ها اختصاص یافته که بیش از 71 درصد آن جذب شده است.

خدنگی، میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل طرح‌های فنی و اعتباری به گلخانه‌ها را بیش از 66 میلیارد تومان دانست و افزود: این اعتبارات به منظور احداث گلخانه‌های جدید، اصلاح و نوسازی گلخانه‌ها و تجهیز واحدهای پرورش قارچ هزینه می‌شود.

وی افزود: از محل صندوق توسعه ملی نیز اعتباری معادل 130 میلیارد تومان به منظور احداث گلخانه‌های جدید و توسعه گلخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول