اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

تبریز در 90 رشته مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: هم‌اکنون در این دانشگاه در 90 رشته در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌شود.

تبریز در 90 رشته مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی با بیان اینکه دانشگاه تبریز به لحاظ قدمت دومین دانشگاه کشور است، اظهار کرد: از بدو تاسیس این دانشگاه برکات زیادی در عرصه های مختلف برای کشورمان و به خصوص منطقه داشته است به طوری که هم‌اکنون در این دانشگاه در 90 رشته در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر ظرفیت‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف افزود: تاسیس اولین دانشکده فناوری‌های نوین، پژوهشکده فناوری هوا فضا و آزمایشگاه‌های مجهز در سطح منطقه از جمله این دستاوردهاست که باید خوشحال و شاکر باشیم اینچنین دانشگاهی با ظرفیت‌های علمی بالا در این منطقه داریم.

علوی در ادامه با بیان اینکه ما هر چه داریم از این شهدا داریم و باید ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های آنان باشیم، تصریح کرد: اگر امروزه درکشورمان به جای رسیده ایم حاصل آنها به برکت خون این شهیدان بوده است.

به گفته وی امروزه ملت ایران و به خصوص جوانان کشورمان قله ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می‌کنند به طوریکه این امر الگوی برای سایر کشورها شده است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به همجواری آذربایجان شرقی با چند کشور همسایه یادآور شد: ظرفیت‌های زیادی در این دانشگاه است که در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم به عنوان نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشورمان کمک شایانی داشته باشیم.

وی گفت: در دولت نهم و دهم حمایت های زیادی از این دانشگاه صورت گرفته است که نتایج این را می‌توان در عرصه‌های مختلف مشاهده کرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول