اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نشست روسا دانشگاه‌های بین‌المللی IUC کشورهای اسلامی در تبریز

خبرگزاری فارس: نشست دو روزه روسا و نمایندگان دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) کشورهای اسلامی و روسای 18 دانشگاه ایران از امروز در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز نشست روسا دانشگاه‌های بین‌المللی IUC کشورهای اسلامی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی  رئیس دانشگاه تبریز در مراسم آغاز به کار این نشست طی سخنانی با بیان اینکه شهر تبریز در اعصار گذشته همواره از پیشگامان علم، دانش و فرهنگ در کشور بوده است، گفت: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه کشور با ایجاد دو دانشکده ادبیات و طب در ایران تاسیس و هم‌اکنون دارای 13 دانشکده، دو آموزشکده، هفت پژوهشکده و مرکز تحقیقات و شش قطب علمی است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی بر آن است تا به چشم‌انداز و افق ایران 1404 و کسب رتبه نخست در منطقه تحقق بخشد، اظهار کرد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی کشور، برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و بلندمدت را تدوین کرده و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، تاسیس قطب‌های علمی و پژوهشی و ایجاد رشته های دانشگاهی میان رشته‌ای دریچه‌ای نو را در این زمینه گشوده است.

وی هدف از برگزاری نشست IUC را بررسی راهکارهای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه و تقویت ارتباطات و همکاری‌های دانشگاهی در زمینه‌های مختلف میان دانشگاه‌های برتر کشورهای مسلمان عنوان کرد و گفت: توانمندی کشورهای مسلمان و برادر در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت منطقه و جهان اسلام بسیار موثر باشد موفقیت در این عرصه و دستیابی به فناوری‌های نوین در صورتی ممکن است که مراکز علمی کشورهای مسلمان برای استقلال کشورهایشان با همدیگر تلاش کنند.

علوی با تاکید بر اینکه در دوران کنونی همکاری‌های کشورهای مسلمان با یکدیگر لازم و ضروری است گفت: گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی از بهترین راه‌های مقابله با دشمنان اسلام است که این راهکارها می‌توانند در چارچوب تفاهم‌نامه‌های علمی پژوهشی آغاز و به تدریج گسترش یابند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اهمیت اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام اظهار داشت: ضرورت همگرایی نظام‌های آموزشی، گسترش همکاری‌های پژوهشی برای ارتقای کشورها، اعطای بورس دانشجویی برای استفاده بهینه از توانمندی‌های یکدیگر، لزوم توسعه این اتحادیه را الزامی می‌کند.

علوی اتصال کتابخانه‌ای الکترونیکی دانشگاه‌های جهان اسلام با همکاری دانشگاه‌های عضو IUC، یکنواختی نظام آموزشی و یکسان‌سازی حداقل‌های مورد قبول برای همه کشورها، تربیت دانشجویان دکتری چندجانبه شبیه بورس‌های موجود اروپا، ارزیابی مدارک دانشگاه‌های عضو IUC برای ایجاد کار در طرفین، تاسیس دانشگاه های مشترک در مناطق آزاد کشورها، برگزاری کنفرانس‌ها و ورک‌شاپ‌ها را از جمله پیشنهادات برای گسترش بسترهای همکاری‌ها و فعالیت‌های این اتحادیه برشمرد و گفت: دانشگاه تبریز برای انجام هرگونه همکاری علمی در راستای گسترش روابط میان دانشگاه‌های عضو IUC اعلام آمادگی می‌کند و آماده است از مجریان این برنامه‌ها باشد.

نشست مشترک نمایندگان و روسای دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) کشورهای اسلامی با شرکت دانشگاه‌هایی از کشورهای ترکیه، سوریه، پاکستان، لیبی، قبرس و گرجستان و دانشگاه‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، محقق اردبیلی، گیلان ،خواجه نصیر، شیراز، امیرکبیر، علم و صنعت، زنجان، علوم پزشکی، ارومیه، صنعتی سهند، پیام نور، مازندران، تربیت معلم آذربایجان طی روزهای امروز در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول