اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حبیبی: برای وحدت میان اصولگرایان هنوز فرصت باقی است

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرصت 10 روزه تا انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برای وحدت میان اصولگرایان هنوز فرصت باقی است.

حبیبی: برای وحدت میان اصولگرایان هنوز فرصت باقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد نبی حبیبی دقایقی پیش در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع مکتب امام اصولگرایی راستی که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به 3 عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باورهای اسلامی مردم، حضور پرشور مردم و رهبری امام راحل 3 عامل مهم و اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: همین 3 عامل در موضوع انتخاباتی مد نظر است چرا که در انتخابات نیز به حضور پرشور مردم و تبعیت از مقام معظم رهبری نیازمندیم و اگر ما در انقلاب اسلامی باورهای اسلامی و رهبری امام راحل را داشتیم ولی حضور مردم را نمی‌داشتیم قطعا امروز پیروز نمی‌شدیم. چرا که رکن اصلی این پیروزی بر محوریت حضور پرشور و گسترده مردم بود و حتی امروز دشمن بر حضورهای مختلف مردم در صحنه حساب باز می‌کند که بتواند توطئه‌چینی کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در جنگ با عراق که 20 برابر ایران نیرو داشت پیروز شدیم دلیل آن فرزندان این مرز و بوم بودند که بنا به اعتقادات اسلام و تبعیت از رهبری با استخوان‌های خود به جنگ با تانک‌های دشمن رفتند و در نهایت با حضور پرشور خود در جنگ پیروز شدند.

وی با بیان این  مطلب که امروز 120 رسانه غربی تلاش می‌کنند مردم در 12 اسفند در پای صندوق‌های رأی حضور نداشته باشند، تصریح کرد: به اعتقاد بنده میزان مشارکت مردم از ترکیب مجلس آینده مورد اهمیت‌تر است چرا که در حال حاضر این 120 رسانه در موضوع  22 بهمن شکست خورده‌اند و تمامی تلاش خود را می‌کنند که مردم به حداقل رسیده و حضور بسیار کمرنگی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

عضو  جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: تاکنون 8 مجلس را تجربه کردیم یعنی 8 ترکیب مجلس را مشاهده کردیم ولی در عین حال ترکیب مجلس نیز مورد اهمیت است چرا که به عنوان مثال در مجلس ششم برخی در مقابل نظام قرار گرفتند ولی در عین حال حضور مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حبیبی در ادامه با اشاره به چگونگی شکل‌گیری جبهه متحد اصولگرایان اظهار داشت: در اوایل سال گذشته تحلیل برخی افراد در کشور این بود که بعد از فتنه 88 دوم خردادی‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شدند ولی به اعتقاد ما آنها هنوز حذف نشده و این نتیجه‌گیری کاملا غلط است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: هنوز جریان فتنه در کشور وجود دارد و امروز شاهد به میدان آمدن این جریان هستیم چرا که در اوایل سال گذشته بعد از این تهدید نادرست یکی از سران جریان فتنه اعلام کرد که به دنبال داشتن حداقل دو سوم مجلس نهم خواهند بود. البته اعلام کردن این مطلب ناپختگی سیاسی بود و اهداف خود را آشکار کردند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر وجود تنوع سلیقه‌های سیاسی در کشور خاطر نشان کرد: وجود تنوع سلیقه در جامعه قابل اهمیت است چرا که حتی حذف دوم خردادی‌ها از صحنه سیاسی کار نادرستی است و باید میان این دو جبهه همواره مثل گذشته رقابت باشد اما ما براندازان نظام و ضد انقلابی‌ها را باید از اصلاح طلبانی که خود را متکی به نظام و پایبند به ارزش‌های نظام و انقلاب و تبعیت از رهبری می‌دانند باید جدا کنیم و به نوعی باید از شکستن رأی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به چند لیسته بودن اصولگرایان در انتخابات 12 اسفند گفت:  از همان ابتدا نباید به صورت چند لیست وارد می‌شدیم چرا که واقف بودیم که به تفرقه‌ کشیدن منجر خواهد شد البته ما محوریت متقنی را شناسایی کردیم که در این راستا با محوریت جامعتین قصد داشتیم سلیقه‌های اصولگرایی را به هم نزدیک و در نهایت میان آنها وحدت برقرار کنیم.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در همین راستا در نیمه دوم سال 89 پس از برگزار کردن جلسات متعدد با سران جامعتین در قم و تهران به دعوت آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی سران اصولگرا نیز جلساتی را برگزار کردند و در نهایت منشور اصولگرایی را ارائه دادند که محصول تبادل نظرهای جمعی میان جامعه مدرسین و جامعه روحانیون مبارز بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا جبهه متحد اصولگرایان با محویت جامعتین تشکیل شد تا بتواند سلیقه‌ها را نزدیک کند ولی این محقق نشد و در حال حاضر شاهد برخی از اختلاف سلیقه‌ها هستیم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان این مطلب که حدود 800 نفر از اصلاح طلبان در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، اذعان داشت: باید حضور اصلاح‌طلبان را جدی گرفت چرا که ممکن است تعدادی از آنها وارد مجلس شده و سپس متحد شوند البته در حال حاضر چهره‌های سرشناس از اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو نام‌نویسی نکرده‌اند.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه هر اصلاح طلبی را ضد انقلاب نمی‌دانم، تأکید کرد: هر اصلاح طلبی الزاما برانداز نیست چرا که بسیاری از آنان پایبند ارزش‌های امام و انقلاب هستند.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: البته می‌بایست این اصلاح طلبان موضع‌گیری شفاف و قاطعی در مسئله فتنه می‌داشتند ولی نتوانستند موضع‌گیری شفاف داشته باشند و انتظارمان این بود که در انتخابات  88 همانطور که اصولگرایان در انتخابات 76 زمانی که رأی نیاوردند کناره‌گیری کردند آنها نیز کناره‌گیری می‌کردند و در مقابل نظام قرار نمی‌گرفتند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر باید میان کاندیداهای اصلاح رأی نیاور و کاندیداهای صالح رأی‌آور و نامزدهای دوم خردادی کاندیدای صالح رأی آور را حمایت کنیم چرا که اگر کاندیدای اصلح رأی نیاور را حمایت کنیم به نوعی فرش قرمز را برای دوم خردادی‌ها پهن کرده‌ایم.

وی در ارتباط با موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی پس از جریان فتنه گفت: پس از جریان فتنه هاشمی رفسنجانی می‌بایست موضع‌گیری شفافی داشته باشد که البته در مقالاتی که بنده پس از 25 بهمن سال گذشته با ایشان داشتم عرض کردم که شما می‌بایست 25 بهمن را محکوم می‌کردید اما این کار را انجام ندادید که ایشان در جواب بنده فرمودند بنده از سوی مجلس خبرگان رهبری 25 بهمن را محکوم کردم ولی در عین حال در چند روز آینده به صورت شخصی 25 بهمن را محکوم می‌کنم که البته همین اقدام را نیز انجام دادند و در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که 4 روز بعد از این ملاقات برگزار شد ایشان 25 بهمن را محکوم کردند.

وی افزود: البته در بعضی موارد نیز بنده به موضع‌گیری‌های ایشان اعتراض و انتقاد دارم پس در این راستا تمامی حرف‌های هاشمی رفسنجانی را تصدیق نمی‌کنم ولی بالاخره ایشان از افراد تأثیرگذار و ارزشی انقلاب اسلامی هستند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانیه روز گذشته آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: با وجود فرصت 10 روزه باقیمانده تا انتخابات 12 اسفند هنوز فرصت برای وحدت باقی است و بنده معتقدم با توجه به اینکه این دو بزرگوار بر وحدت میان اصولگرایان تأکید کردند پس وحدت میان اصولگرایان به نوعی تکلیف شرعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه لیست جبهه متحد اصولگرایان حاصل نظرات جمعی است گفت: این لیست محصول عقل فردی نیست بلکه حاصل نتیجه‌ها و جمع‌بندی‌های عقل جمعی است و البته آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مهدوی کنی نیز در روز گذشته اعلام کردند که از لیست جبهه متحد اصولگرایان در سراسر کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول