اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد

استقرار 2 ایستگاه سلامت در همدان و ملایر در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از استقرار دو ایستگاه سلامت در همدان و ملایر در ایام نوروز خبر داد.

استقرار 2 ایستگاه سلامت در همدان و ملایر در ایام نوروز

اکبر غیاث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در 10 ماه سال جاری 22 هزار و 23 مورد عملیات توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد، 5 هزار و 956 مورد مأموریت‌های مرتبط با ترافیک و حوادث تصادفی بوده است.

وی با اشاره به تعیین لیست دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در ایام نوروز گفت: علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی، برخی از داروخانه‌ها نیز به صورت نوبتی در شهرستان‌ها فعال می‌شوند و مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی باید خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی همدان 40 پایگاه در سطح استان دارد، ابراز کرد: این پایگاه‌ها با 47 دستگاه آمبولانس در هر روز با 100 نفر نیرو برای اعزام به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استقرار دو ایستگاه سلامت در همدان و ملایر در ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: این دو ایستگاه در ورودی شهر قرار می‌گیرند که احتمالاً جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی استقراری به صورت جمعی در این مکان‌ها حضور خواهند داشت.

غیاث با بیان اینکه درصد رشد انجام عملیات‌ها توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان، به نسبت سال گذشته پنج درصد بوده است، افزود: علت این افزایش به دلیل ارتقای آگاهی مردم نسبت به فعالیت مرکز و افزایش اطلاع‌رسانی آنها به ما است.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای فامنین، خاطرنشان کرد: شش مورد از پایگاه‌های جاده‌ای ما ساختمان نداشتند و حالت کانکس بودند که در حال حاضر برای آنها کانکس ساخته شده و سه ساختمان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان، پایگاه‌‌های امداد جاده‌ای و کانکس‌ها فضای بسیار محدودی داشته اما تجهیزات مورد نیاز را در حد ضرورت دارند.

وی در ارتباط با تشدید و گسترش نیرو در ایام نوروز در همدان نیز گفت: طبق برنامه باید پایگاه‌های خود را گسترش دهیم که این مهم نیز در صورت وجود بودجه، امکانات و وجود نیروی انسانی میسر می‌شود اما متأسفانه در حال حاضر امکانات ما از نظر مادی و نیروی انسانی در حدی نیست که محقق شود که بر این اساس به سختی می‌توان گسترش داد.

غیاث با بیان اینکه متأسفانه در ایام نوروز نمی‌توانیم نیرو اضافه کنیم، تصریح کرد: مرخصی همه پرسنل ما از 25 اسفندماه  لغو می‌شود و این افراد تا 15 فروردین به صورت آماده باش هستند در حالی که برخی از واحدهای امدادی هستند که به صورت فصلی و موقعیتی تعدادی از نیروها نیز به عنوان داوطلبان هم با آنها همکاری می‌کنند اما در همدان چنین چیزی نیست.

انتهای پیام/خ۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول