اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

رشد ۲۱درصدی سرقت در اصفهان نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 21 درصدی سرقت در اصفهان در 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سرقت نسبت به سه ماه گذشته سه درصد کاهش و در مجموع سرقت دو درصد کاهش داشته است.

رشد ۲۱درصدی سرقت در اصفهان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به وضعیت امنیت در استان اظهار داشت: استان اصفهان با توجه به اینکه در حساسیت اقتصادی، صنعتی و سیاسی در منطقه و نیز کشور قرار دارد، شرایط خوبی را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه 12 اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم، افزود: نیروی انتظامی علاوه بر اینکه محافظت از صندوق آرا را بر عهده دارد به وضعیت تبلیغاتی مطابق با قانون نیز توجه دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به محافظت از 2 هزار و 320 صندوق رای توسط نیروهای آموزش دیده تصریح کرد: نیروی انتظامی امسال در راستای افزایش امنیت گشت‌هایی را در دستور کار قرار داده است که با عنوان گشت‌های احتیاط در هشت نقطه اصفهان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این گشت‌ها برای حوزه‌های انتخابیه پیش‌بینی شده‌اند، ادامه داد: در مجموع به طور مستقیم 8 هزار و 500 نفر نیرو درگیر مستقیم انتخابات هستند.

کرمی همچنین با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات تاکید کرد: از تمام کاندیداها و هواداران آنها در خواست می‌شود که به اصل قانون مداری توجه و آن را مطالعه و از اختیارات خود باخبر باشند و از تخریب و تحریک جلوگیری کرده و در راستای اصل توجه به قانون به تبلیغات بپردازند.

وی با بیان اینکه برخی از کاندیداها کاروان‌هایی را در دوره‌های قبل راه‌اندازی کرده و موجب بی‌نظمی در سطح شهر شدند، اضافه کرد: تمامی کاندیداها تبلیغات خود را در محل‌های مشخص و مجازی که برای تبلیغات کاندیداها مشخص کرده‌اند، نصب کنند.

*طرح آرامش دو در نوروز 91 در اصفهان اجرا می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به طرح آرامش 2 در راستای نگهداری معتادان پر خطر در ایام نوروز خبر داد و گفت: سال جاری 250 نفر از معتادان پر خطر را در محل‌های نگهداری از این افراد و یک هزار و 200 نفر از معتادان مرتکب اعمال مجرمانه در کمپ‌ها به مدت یک ماه نگهداری ‌شدند.

وی با اشاره به اینکه برای هر نفر از معتادان در این یک ماه نزدیک به 100 هزار تومان هزینه می‌شود، بیان داشت: پلیس 120 میلیون تومان به طور مستقیم برای نگهداری معتادان هزینه می‌کند.

کرمی با تاکید به اینکه پیشگیری از سرقت و جرائم را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: 200 نفر از مجرمان فراری سال گذشته که به بهانه مرخصی متواری هستند را شناسایی و دستگیر می‌کنیم.

وی به کاهش سیر نزولی جرائم در استان اشاره کرد و گفت: در هر مورد سرقت به شاخص مورد نظر نمی‌رسیم و احتمال افزایش وجود دارد، اما برای کاهش سایر جرائم و رساندن آن به شاخص مورد نظر تلاش می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در 11 ماه گذشته هفت درصد کاهش سرقت و کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته و در کل دو درصد کاهش داشته است.

وی به جرائم خشن پنج‌گانه در استان اشاره کرد و بیان داشت: جرائم قتل، آدم ربایی، مرگ مشکوک، فساد، سرقت، تجاوز کاهش دو درصدی داشته است.

کرمی با اشاره به اینکه سرقت‌ها 24 درصد نسبت به 10 ماه گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: سرقت نسبت به 11 ماه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است، اما نسبت به سه ماه گذشته سه درصد کاهش و در مجموع سرقت دو درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد:21 هزار و 976 مورد در اصفهان در این 11 ماه کشف شده که روند آن رو به رشد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: درصدد هستیم که روند سرقت‌ها و جرائم را به 15 درصد شاخص برسانیم.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به طرح ویژه خود در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در حاشیه زاینده‌رود مراکز خرید نیروهای نظامی مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول