اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 5 مشهد:

پارکینگ چالش اصلی بازار فردوسی مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 5 مشهد گفت: نبود پارکینگ در بازار فردوسی چالش اصلی این منطقه است.

پارکینگ چالش اصلی بازار فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در محل ساختمان شهرداری منطقه 5 برگزار شد، گفت: این منطقه به لحاظ جغرافیایی شرقی‌ترین نقطه شهر و به لحاظ فرهنگی منطقه وی‍ژه‌ای است چرا که در این قسمت مجاوران حضرت رضا در پایین پای ایشان قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه 5 مشهد گفت: یک پارکینگ عمومی با طرفیت 80 ماشین به نام عباس قلی‌خان در منطقه 5 شهرداری است و نبود پارکینگ در اطراف بازار فردوسی نیز از جمله چالش‌های اصلی این منطقه است و برای حل این مشکل با برنامه‌ریزی در چند نقطه پارکینگ معمولی و مکانیزه افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: محله زابلی‌ها، ‌کوی وحدت، کوی رضائیه، حسین آباد کرمانی‌ها، حسین آباد قاینی‌ها، قلعه ترکمن‌ها و‌عرب‌ها در این منطقه است که نشان از حضور تمام قومیت‌های ایران در این منطقه است.

حسینی یاد آور شد: هزار و 700 هکتار وسعت منطقه با حدود هزار و 200 نفر جمعیت و 50 هزار نفر مهاجر افغانی، پاکستانی، ‌عراقی و دیگر کشورها در منطقه پنج شهرداری است.

شهردار منطقه 5مسهد اضافه کرد: منطقه 5 با وجود تهیه امکانات از سوی شهرداری مشهد باز هم یک منطقه کم‌برخوردار است.

وی بلوار وحدت، بلوار بابانظر، بلوار شهید آوینی و ‌75 متری میامی را جزو شبکه‌های معابر این منطقه دانست و خاطر نشان کرد: ما در رتبه‌بندی شهرداری‌های مناطق، جزو رتبه‌های نخست در حوزه خدمات‌رسانی به شهر مشهد هستیم ضمن اینکه شهرداری بالغ بر 50 میلیارد تومان در این منطقه هزینه کرده ولی شش میلیارد تومان درآمد خالص داشته است.

حسینی پروژه بزرگ گلشهر، ‌پروژه تجاری اداری در بلوار شهید آوینی، پروژه اقامتی تجاری در تقاطع بلوار ولایت و وحدت را از عمده پروژه‌های کلان این منطقه عنوان کرد و افزود: در خیابان گلریز، یکی از مناطق خوب این منطقه گروهی از سرمایه‌گزاران یزدی اقدام به ساخت هتل و مهمانسرا کرده‌اند که جای تجلیل و سپاس دارد.

وی تبدیل اراضی بوژ مهن با 50 هکتار وسعت را به پروژه‌های عظیم اقامتی با سرمایه‌گذاری‌های کلان را از برنامه‌های کاری این منطقه خواند و گفت: 400 هکتار زمین در حوزه منطقه پنج در بحث گردشگری زائران قرار خواهد گرفت که برنامه‌ریزی‌های این کار انجام شده است.

شهردار منطقه 5 مشهد، کوی سجادیه، ‌قلعه کهنه گلشهر، قلعه کهنه مهرآباد را در قسمت‌های بافت فرسوده این منطقه عنوان کرد و گفت: افراد دارای حداقل با 150 متر زمین برای بازسازی و احیا بامراجعه به این شهرداری برای دریافت 25 میلیون تسهیلات دولتی کم بهره اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای پذیرایی از زائران سکونت‌گاه‌های شخصی  را استاندارد و در پارک وحدت کمپ زائر راه‌اندازی کردیم.

وی در ارتباط با نمادهای دائمی و موقت نوروزی سطح شهر گفت: المان‌های نوروزی در سال‌های قبل در نقاط برخوردارتر شهر نصب می‌شد که از نوروز 90 در مناطق کم برخوردار نیز نصب شد.

حسینی یاد آور شد: نماد نوای آسمانی در میدان ولایت، نماد اسماء الحسنی در میدان مهدی آباد و نماد ضریح آفتاب در میدان میامی از نمادهای دائمی این منطقه است که نصب شده ضمن اینکه تندیس میرزا کوچک خان در میدانی به همین نام در این منطقه در ابتدای سال آینده نیز نصب می‌شود.

وی با اشاره به دلیل محدودیت‌ها در سرانه فضای سبز شهروندان و نسبت پایین آن در این منطقه گفت: در دو سال کاری بنده 15 هکتار فضای سبز به این منطقه اضافه شده  ضمن اینکه آیلند بزرگراه شهید بابانظر، ‌پارک خطی گلبون، پارک دارای آبنما حاشیه پل سرخس، ‌حاشیه بلوار شهید بابانظر، ابتدای گلشهر، تقاطع شهید مفتح، ‌پارک خطی مقابل جمعه بازار نیز در حال ساخت است.

شهردار منطقه 5 یاد آور شد: سال گذشته سرانه فضای سبز هر شهروند 2.8 متر بود که امسال به 3.5 متر برای هر نفر و سال آینده به چهار متر می‌رسد.

حسینی تقاطع غیر همسطح شهید عباسپور را بزرگترین پروژه عمرانی منطقه 5 با 87 درصد پیشرفت فیزیکی خواند و افزود: فاز اول این پروژه تا آخر امسال افتتاح می‌شود ضمن اینکه حجم سرمایه‌گذاری این تقاطع نزدیک به 10 میلیارد است.

وی افزود: در سال گذشته حدود 50 پروژه عمرانی، سال 90 حدود 70 پروژه  افتتاح شد و در سال آینده نزدیک به 90 پروژه در این منطقه افتتاح می‌شود.

حسینی گفت: از سال گذشته هشت سالن و فضای ورزشی تاسیس کردیم که در سال آینده آنها را تجهیز  و مهیا می‌کنیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول