اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد:

ارایه بلیط الکترونیکی در تردد شهری

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از اجرای طرح ارایه بلیط الکترونیکی به جای بلیط کاغذی از سال آینده در ترددهای شهری خبر داد.

ارایه بلیط الکترونیکی در تردد شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در نشست مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری اردبیل اظهار داشت: از سال آینده بحث حذف بلیط کاغذی را در دستور کار قرار دادیم و مقرر شده است در فاز اول اجرای این طرح اتوبوس‌های ملکی اتوبوسرانی اردبیل در ارایه و عرضه بلیط الکترونیکی پیشقدم شود.
وی با اشاره به ادغام دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی این حرکت را در تدوین و سیاستگذاری برنامه حمل و نقل بسیار مناسب اعلام کرد و افزود: ما در سال آینده با تدوین و ارایه قانون جامع حمل و نقل شهر اردبیل به شورای شهر و تصویب آن فعالیت‌های خود را در این حوزه به صورت اساسی با اصلاح زیرساخت‌ها و تقویت بحث ترافیک و فرهنگ‌سازی‌ها در این حوزه آغاز می‌کنیم.
بدری با اعلام اینکه با انتخاب مشاوران مجرب در دو مرحله این طرح جامع شکل عملیاتی به خود می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این زمینه با استفاده از تدبیر کارشناسان و صاحبان امر به یک وضعیت مناسب دست یابیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود از اختصاص 800 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: در رایزنی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این امر شکل اجرایی به خود گرفته است به گونه‌ای که قرار است تا پایان امسال با تزریق این میزان اعتبار طرح بهسازی و بازسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با این اعتبار در مرحله اول بازسازی و بهسازی کوچه‌ها و معابر سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر اردبیل اجرایی می‌شود.
به گزارش فارس، شهردار اردبیل این سکونتگاه‌ها را شامل محلات حاشیه شهر همچون محمودآباد، میراشرف، اسلام‌آباد و... اعلام کرد و ادامه داد: با بهسازی و ترمیم این مناطق و همچنین تکمیل تعدادی از مساجد محلات انتظار می‌رود شکل و شمایل این مناطق اصلاح و بازسازی شود.
بدری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شهرداری را احیا و مرمت بافت‌های فرسوده و همچنین بافت‌های نازیبای اطراف شهرها اعلام کرد و گفت: در بازدیدی که دبیر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های وزارت راه و شهرسازی از محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی اردبیل داشت این تصمیم‌گیری و اختصاص اعتبار انجام شد.
وی به ناامن بودن بسیاری از این فضاهای سکونتی و آمادگی نداشتن اهالی این منطقه برای عمران و آبادانی افزود: ما در کنار اهمیت دادن به این موضوع تلاش می‌کنیم تا مقاوم‌سازی و بهسازی این سکونتگاه‌ها را تا رسیدن به نقطه امن ادامه دهیم.
بدری در ادامه سخنان خود به کم بودن درآمد شهرداری و ضرورت تأمین اعتبار دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد ارایه تخفیف‌های ویژه در صدور پروانه و دریافت عوارض تصریح کرد: ما موضوع دریافت مبلغ موردنظر از محل تخفیف 50 درصدی به عوارض بافت‌های فرسوده و همچنین مسکن مهر را پیگیر هستیم و وزیر مسکن و شهرسازی نیز در این زمینه قول مساعدی برای تأمین اعتبار موردنظر داده است.
وی اظهار امیدواری کرد، اولویت شهرداری در سال آینده توجه جدی به عمران شهری و تکمیل اولویت‌های نیمه‌تمام است.
شهردار اردبیل ادامه ساماندهی بالقلو، آسفالت معابر و کوچه‌ها، تکمیل پل‌های نیمه‌تمام و بازگشایی بعضی از معابر و همچنین توسعه فضای سبز را از اولویت‌های شهرداری اردبیل در سال آینده اعلام کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول