اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان در سفرهای استانی

خبرگزاری فارس: رحیمی با اشاره به اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری به کردستان گفت: در سفرهای رئیس جمهور بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان تخصیص داده شده که اگر چندین برابر هم شود اتفاق و تحول زیادی نخواهد افتاد.

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان در سفرهای استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدرضا رحیمی دوشنبه ‌شب در جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلانی غرب کشور برگزار شد، با تاکید بر جذب بیشتر سرمایه‌گذاران به استان کردستان اظهار داشت: باید از سرمایه‌داران مرزنشین کردستانی که امکانات و سرمایه دارند حمایت بیشتری صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که 30 درصد از سرمایه‌گذاری خود در استان را تامین کنند مابقی آن توسط اعطای تسهیلات بانکی فراهم خواهد شد.

 

رحیمی اعلام کرد: کردستانی‌هایی که در استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند سرمایه، امنیت و سود آن را تضمین می‌کنیم و تسهیلات مناسبی را نیز برای آن‌ها مهیا خواهیم کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنچه که توسعه و پیشرفت استان را محقق می‌کند انجام سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌داران خواهد بود.

 

رحیمی با اشاره به اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری به کردستان گفت: در سفرهای رئیس جمهور بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان تخصیص داده شده که اگر چندین برابر هم شود اتفاق و تحول زیادی نخواهد افتاد.

 

وی تصریح کرد: در این چند سال رشد و جذب سرمایه‌گذاران در استان زیاد بوده و از استان‌های مختلف کشور برای سرمایه‌گذاری به کردستان آمده‌اند ولی این میزان کافی و رضایت‌بخش نیست.

 

رحیمی در ادامه با اشاره به احداث و راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در کردستان بیان داشت: باید مرکزی در استان کردستان برای صادرات خودرو به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه ایجاد شود.

 

 

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی تحریم است ولی اکنون صادرات غیرنفتی کشور در آستانه 45 میلیارد دلار است.

 

رحیمی ادامه داد: رئیس جمهور همواره در صدد توسعه کشور است و بسیار به احداث کارخانه‌ها، راه، عمران، دانشگاه و فناوری‌های متعدد اهمیت می‌دهد.

 

وی با تاکید بر استفاده از فکر و اندیشه افراد تحصیل‌کرده و آگاه در ترقی کردستان گفت: کردستان همواره مهد علم و دانش بوده و در سال‌های اخیر کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری حاکی از این مطلب است و باید از فکر و اندیشه  تحصیل‌کرده‌ها برای ترقی کردستان بهره گرفته شود.

 

 

* تحویل 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در سطح کشور

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات و پروژه‌های مسکن مهر در کشور اشاره کرد و گفت: در سطح کشور 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی باید تحویل داده شود که بخشی از آن به متقاضیان تحویل داده شده و بقیه هم در آینده باید تحویل داده شود.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در روستاهای کشور حدود 600 هزار واحد باید ساخته و یا مقاوم‌سازی شوند و ساختمان‌های فرسوده شهری نیز باید بازسازی یا نوسازی شوند که این موارد بودجه جداگانه‌ای دارند.

 

رحیمی با اعلام اینکه حدود 60 هزار واحد مسکونی برای فاقدین مسکن در کردستان باید ساخته شود بیان داشت: تاکنون وزیر راه و شهرسازی نزدیک 5 هزار واحد مسکونی در کردستان را طی شش سفر به استان افتتاح کردند.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز هم 8 هزار و678 واحد دیگر افتتاح شد و بقیه هم تا پایان سال 91 یا انتهای همین دولت  باید تحویل داده شود.

 

رحیمی تصریح کرد: بنابراین سال آینده باید مسکن‌دار شدن همه فاقدین مسکن در کردستان جشن گرفته شود و خوشبختانه تاکنون این امر در زنجان و سمنان و قم اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول