اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزمون مهمی پیش روی ایرانیان است

لاریجانی: ملت ایران 12 اسفند صلابت خود را به دنیا نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آزمون مهمی پیش روی ملت قرار دارد و حضور ملت در پای صندوق‌های رأی نمایش مهمی از صلابت ایران اسلامی خواهد بود.

لاریجانی: ملت ایران 12 اسفند صلابت خود را به دنیا نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی دوشنبه شب در گردهمایی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان قم که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران به لحاظ الهام بخشی در منطقه کشوری رو به جلو است تاکید کرد: در صحنه بین‌المللی هم هیچ کس حاشیه‌نشینی ایران را قبول ندارد.

وی با اشاره به اینکه درباره انقلاب‌های منطقه گفته می‌شود که کانون فکرسازی در ایران مستقر است، بیان داشت: این مسئله برای ایران افتخاری است که زودتر از بسیاری کشورهای منطقه از حق خود دفاع کرده و با حضور در صحنه حکومت دیکتاتوری را کنار زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بعد از گذشت بیش از 30 سال کشورهای دیگر نیز به این نقطه رسیدند و البته انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیداری اسلامی ملت ایران پیشرو است تصریح کرد: در حوزه توجه به معارف و مبانی دینی ایران کانون اندیشه اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی رویکرد انقلاب به سمت توسعه پیش رفته است گفت: انقلاب ایران در دستیابی به فناوری‌های نو گام‌های بلندی برداشته است و از نظر سیاسی، فرهنگی، علمی و تکنولوژی به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته است که نمونه آن مسئله هسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه صیانت از این دستاوردها با تداوم روند پیشرفت محقق می‌شود افزود: نباید در کشوری که از چنین خصوصیاتی بهره‌مند بوده و از منابع غنی برخوردار است مشکلاتی نظیر اشتغال، نوسانات قیمت و گرانی مشاهده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه در قبال حل این مشکلات مسئول هستند افزود: اگر بخواهیم از این دستاوردها صیانت کنیم باید بر روی پیشرفت و آبادانی کشور تمرکز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بارها گفته‌ایم که در سطح ملی و استان باید مسئله پیشرفت و آبادانی به معنای توجه به همه مولفه‌ها از جمله عدالت، فرهنگ و مسائل دیپلماتیک به رویکرد اصلی تبدیل شود.

لاریجانی گفت: اگر در این مسیر گام‌های درست برداریم شرایط کشور تغییر کرده و دشمن هر روز نمی‌تواند ما را تهدید کند، البته اکنون که تهدید می‌کنند نیز حرف بی‌حساب می‌زنند و حرافی سیاسی می‌کنند وگرنه آنها جرأت ندارند.

وی گفت: اگر بخواهیم خیال همه در قرن حاضر راحت شود که دیگر نمی‌توانند نگاه بدبینانه به ایران داشته باشند باید در راه توسعه کشور گام‌های بلندی برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به بهره‌گیری مردم در اداره کشور گفت: هیچ دولتی کارفرمای خوبی نیست بنابراین باید از توان مردم در انجام امور استفاده شود و باید سرمایه اصلی اقتصاد در دست مردم باشد.

وی گفت: در برخی از بخش‌ها مثل کشاورزی و دامپروری به خودی خود امور در دست مردم است، ولی در برخی امور وضع ما مناسب نیست و باید تلاش شود که مردم در همه بخش‌ها نقش‌آفرینی کنند.

لاریجانی به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد نمایندگان مجلس نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نگاه حمایتی بوده و نمایندگان استان قم نیز در این زمینه پیگیر حل مشکلات هستند.

وی تاکید کرد: اداره کشور باید به دست خود مردم صورت گیرد و محور مهم انقلاب ما این است که مملکت توسط مردم اداره می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه ارکان نظام جمهوری اسلامی با رأی مردم شکل گرفته است، افزود: البته این نعمت بها دارد و بها دادن به این نعمت به معنای این است که از آن صیانت کنیم.

وی تصریح کرد: چشم‌های زیادی به این انتخابات دوخته شده است و کشورهای بیگانه می‌خواهند با تبلیغات خود در مردم دلسردی ایجاد کنند.

لاریجانی اظهار داشت: ما نفی نمی‌کنیم که در قوه مجریه، قضاییه و مقننه اشکال است ولی تلاش قوای سه‌گانه به سمت این است که مشکلات را بررسی کرده و رفع کنند و با حضور در صحنه ملت این مشکلات یکی پس از دیگری رفع می‌شود.

وی گفت: در تحولات منطقه نگاه‌ها به سمت ایران خیلی دقیق‌تر است و برای اینکه هیبت و اقتدار ملت ایران را حفظ کنید باید در انتخابات حضور گسترده‌ای داشته باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزمون مهمی پیش روی ملت قرار دارد و حضور ملت در پای صندوق‌های رأی نمایش مهمی از صلابت ایران اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول