اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صاحب‌نظر تئاتر کشور:

تجلی وحدت در تئاتر شهرستان‌های هم‌جوار خراسان

خبرگزاری فارس: استاد صاحب‌نظر تئاتر کودک گفت: وحدت گروه‌های تئاتر شهرستان‌های هم‌جوار مرزی شرق خراسان مانند تایباد، تربت‌جام و خواف ارزشمند، چشمگیر و مثال‌زدنی است.

تجلی وحدت در تئاتر شهرستان‌های هم‌جوار خراسان

داوود کیانیان در حاشیه کارگاه  آموزشی مبانی تئاتر ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس تایباد که در محل کانون فرهنگی و تربیتی سروش تایباد در حال برگزاری است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تایباد با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تئاتر در شهرستان‌ها اظهار کرد: هنرمندان شهرستان‌ها غالباً هنرمندانی مستعد و سخت‌کوش هستند و در شهرهای تایباد، تربت‌جام و خواف نیز هنرمندان مستعد، علاقه‌مند و سخت‌کوش فراوانی مشاهده می‌شود که اگر موقعیت و فضای مناسبی در اختیارشان گذاشته شود در مقوله تئاتر پیشرفت شایانی می‌کنند و به قولی، شناگران قابلی هستند که باید آب در اختیارشان گذاشت.

وی هم‌چنین گفت: نکته‌ای چشم‌گیر و زیبا که سبب تغییر نظر من در مورد گروه‌های تئاتر در شهرستان‌های مرزی شرق خراسان شد هم‌دلی، وحدت و تلاش بچه‌ها و مسئول انجمن تئاتر شهرستان تایباد بود که در اغلب شهرها این‌چنین نبوده و در بعضی شهرها گروه‌ها علیه هم کار کرده و رقابتی ناسالم دارند که سبب ضعف تئاتر می‌شود، ولی در اینجا این مورد حس نمی‌شود و اگر هست نیز ضعیف است و تلاش می‌شود این مورد از بین برده شود.

داور جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر کشور با اشاره به وحدت و هم‌دلی گروه‌های تئاتر در خطه شرق خراسان افزود: وحدت گروه‌های تئاتر شهرستان‌های هم‌جوار مرزی شرق خراسان مانند تایباد، تربت‌جام و خواف ارزشمند، چشمگیر و مثال‌زدنی است که به عنوان مثال مسئولان انجمن‌های تئاتر تربت‌جام و خواف در راستای کار مشترک تئاتر با تایباد اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور گروه‌های تئاتر خواف و تربت‌جام در راستای کار مشترک در شهرستان تایباد نویدبخش آینده‌ای خوب برای تئاتر این شهرستان‌ها است.

مؤلف و پژوهش‌گر عرصه تئاتر کشور به چالش‌های فرا روی هنرمندان تئاتر تایباد اشاره کرد و گفت: نبود آموزش علمی و مبتنی بر اصول فنی از مشکلات و چالش‌های چشمگیر و مشخص شهرستان تایباد و سایر شهرستان‌هاست که نیاز مبرم به آموزش، مطالعه و دیدن تئاترهای خوب احساس می‌شود و باید در ابعاد و سطوح مختلفی از طیف‌های مستعد دانش‌آموزی و عمومی به آن توجه شده و در زمینه ایجاد تخصص همراه با هنر در عرصه تئاتر شهرستان تایباد گام برداشته شود.

استاد خراسانی و پیشکسوت تئاتر کشور به پیشرفت‌های فراوان تئاتر در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر پیشرفت‌های فراوانی در عرصه تئاتر در دنیا به وقوع پیوسته و وجود مقطع دکترا در تئاتر نیز نشان از ضرورت تخصصی شدن این حوزه دارد.

وی افزود: باید در زمینه آموزش و ایجاد تخصص و پیشرفت و حرکت به سمت تخصصی‌ شدن هنر تئاتر در راستای به کمال رساندن استعدادها در شهرستان‌ها گام برداشته شود.

محمد ناصرمودودی رئیس انجمن تئاتر و هنرهای نمایشی شهرستان تایباد نیز که در این کارگاه آموزشی حضور داشت علاقه وافر و استعدادهای نهفته جوانان مستعد تایباد را از ویژگی‌های خاص تئاتر در تایباد عنوان کرد و آموزش و توجه به مسائل فنی را از نیازهای مهم تئاتر شهرستان تایباد خواند.

وی هم‌چنین به استعدادیابی و تلاش در راه فراهم کردن امکانات بیشتر به عنوان خواسته‌های تئاتر شهرستان تایباد اشاره کرد و خطه شرق خراسان و تایباد را به لحاظ خیزش هنرمندان و افراد مستعد در طول تاریخ مثال‌زدنی خواند و افزود: همواره هنرمندان فراوانی در رشته‌های مختلف هنری از شرق خراسان به جهان و جامعه هنری معرفی شده است که افق هنری شهرستان را روشن و امیدوار کننده نشان می‌دهد.

وی افزود: تایباد به لحاظ کسب رتبه‌های مختلف در زمینه تئاتر در رده‌های مختلف استانی و کشوری توفیق داشته است که امید آن می‌رود با ساماندهی گروه‌های تئاتر، کشف استعدادها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و حضور متخصصان و حمایت مردم و مسئولان این تلاش‌ها به بار بنشیند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول