اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت پروژه‌های راهسازی منطقه 6 کشور خبر داد

پیشرفت 70 درصدی راه‌آهن تهران ـ همدان

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت پروژه‌های راه سازی منطقه 6 کشور از پیشرفت 70 درصدی پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان خبر داد.

پیشرفت 70 درصدی راه‌آهن تهران ـ همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم علی‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان کردستان‌ اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه برای جبران سال‌های گذشته در استان کردستان کارهای بسیاری را شروع کرده و با پیشگیری‌های لازم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی در ادامه افزود: بزرگراه میاندوآب کرمانشاه به طول 416 کیلومتر از بزرگترین بزرگراه‌های کشور است که در غرب کشور قرار دارد و با توجه به کوهستانی بودن منطقه داشتن تونل‌ها و پل‌ها شرایط سختی در پیش دارد.

به گفته مدیر ساخت پروژه‌های راه‌سازی منطقه 6 کشور، حدود 300 کیلومتر از این بزرگراه در استان کردستان قرار گرفته است و در حال حاضر 5/49 درصد این بزرگراه زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

علی‌پور اعلام کرد: با صرف اعتبار‌های مضاعف و دستاوردها در یک برنامه دو ساله حدود 300 میلیارد تومان برای این بزرگراه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کنارگذر سه‌راه مریوان در شهرستان سنندج یکی از بهترین کنار گذرهاست، گفت: این کنار گذر به طول 14 کیلومتر در فاز اول قرار گرفته است.

مدیر ساخت پروژه‌های راه‌سازی منطقه 6 کشور خاطرنشان کرد: این فاز تا پایان شهریورماه سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح این پروژه بار ترافیکی داخل شهرستان سنندج از جمله عبور تانکرهای حامل سوخت عراقی برطرف خواهد شد.

وی در ادامه به بزرگراه همدان سنندج اشاره کرد و گفت: این بزرگراه با طول 176 کیلومتر استان کردستان را به پایتخت کشور متصل خواهد کرد.

به گفته علی‌پور، 126 کیلومتر از این پروژه در استان کردستان قرار گرفته و 76 کیلومتر از این بزرگراه در زیر بار ترافیک قرار گرفته و 100 کیلومتر دیگر آن در قطعه‌های مختلف در دست اجراست.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی در سال 91 بیش‌ از 40 کیلومتر دیگر از این بزرگراه به بهره‌برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیر ساخت پروژه‌های راه‌سازی منطقه 6 کشور به ساخت راه‌آهن تهران همدان اشاره کرد و گفت: ساخت راه‌آهن تهران- همدان و همدان به سنندج در سه قطعه در دستور کار قرار گرفته است که عملیات ساخت قطعه اول این مهم از همدان و قطعه سه آن در سنندج  شروع شده است.

به گفته علی‌پور، تاکنون برای این پروژه 38 میلیارد تومان هزینه شده است و برای بهره‌برداری از این مهم 50 میلیارد تومان دیگر لازم است.

وی با بیان اینکه قطعه دوم این مهم در سال جاری کلنگ‌زنی شده است، گفت: راه‌آهن تهران همدان تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی در پیش داشته است و در سال آینده مردم همدان از نعمت آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول