اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:

خون شهید احمدی‌روشن‌ها تکنولوژی را به الگوی توسعه تبدیل کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: ریخته شدن خون شهید احمدی روشن‌ها تکنولوژی هسته‌ای را به الگویی عملی برای توسعه سایر رشته‌های عملی تبدیل کرد.

خون شهید احمدی‌روشن‌ها تکنولوژی را به الگوی توسعه تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صادقعلی رنجبر بعد از ظهر امروز در مراسم اربعین شهادت مصطفی احمدی روشن که در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد با بیان اینکه جنگ ادامه دارد، اگرچه ما بپنداریم که تمام شده و دوران صلح است، اظهار داشت: شهدای هسته‌ای ما شهید علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، قشقایی، احمدی روشن و شهید زنده عابسی گواهان صحت ادعای ما و اسناد معتبر شروع جنگ هسته ای ایران و نظام سلطه محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: جنگ نرم یعنی جنگ تاراج سرمایه‌های فکری و منابع انسانی فرهیخته و ترور دانشمندان هسته‌ای نیز شلیک به مغزهای متفکر و محرومیت جامعه از آنها است.

* ترور نخبگان جوان، مکمل طرح بی‌پشتوانه‌سازی نظام در جنگ نرم است

رنجبر با اشاره به اینکه دوران جنگ گرم و سرد مطلق به پایان رسیده و ما با پروسه تلفیقی جنگ گرم و سرد مواجهیم، تصریح کرد: ترور نخبگان جوان، مکمل طرح بی‌پشتوانه‌سازی نظام در جنگ نرم است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی مازندران قرن آینده را قرن ابرقدرتی علم و فناوری دانست و بیان کرد: تحلیلگران سیاسی و اجتماعی جهان با این تعبیر رهبری موافقند که "ابرقدرتی دنیا در قرن آینده به ارتش‌های برتر تخصیص نمی‌یابد، بلکه از آن کشورهای دارای علم، فناوری و تکنولوژی برتر است".

وی با تاکید بر اینکه تمدنی که در این شرایط می‌ماند و جهانی می‌شود، تمدن صاحب فناوری برتر است، گفت: سرنوشت جنگ تمدن‌ها در میدان فناوری تعیین می‌شود.

رنجبر بر لزوم نگهداری مغزها و جلوگیری از فرار مغزها تاکید کرد و متذکر شد: سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز زیرساخت هسته‌ای و عملیاتی کردن دانش هسته‌ای، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های دانشمندان هسته‌ای، مقاومت در برابر سیاست‌های فشار و بازدارندگی غرب و نیز ورود به عرصه دانش‌های استراتژیک جهانی از مواردی است که مغزها را در داخل کشور نگه می‌دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه نقش نخبگان در تثبیت کارآمدی و حفظ مقبولیت نظام  موثر است، خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی و تخصصی جامعه با محوریت نخبگان داخلی انجام و اهرم فشارهای بازدارندگی غرب را حذف می‌کند.

* دشمنان نظام از الگو پذیری نخبگان ایرانی در غرب نگرانند

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام از الگوپذیری نخبگان ایرانی در غرب نگران هستند، بیان کرد: نخبگان ایرانی در غرب نقش‌آفرین بوده و صنایع استراتژیکی غرب به نخبگان ایرانی وابسته است.

رنجبر ادامه داد: غرب از انتقال اطلاعات نخبگان ایرانی مقیم خارج به کشور در هراس است.

وی بیداری اسلامی و هراس از شکل‌گیری قطب جدید جهانی را از موارد مهمی در پیدایش چالش نوین در روند تحقق نظم تازه جهانی دانست و یادآور شد: احتمال شکل‌گیری قطب جدید جهانی و چند قطبی شدن جهان و نیز احتمال اتحاد روسیه، چین، ایران، کره شمالی، عراق، سوریه و آمریکای لاتین و تقویت بیداری اسلامی با تاثیرپذیری از موفقیت نظام جمهوری اسلامی وجود دارد.

این کارشناس علوم سیاسی پیام خون احمدی روشن‌ها را فراگیر شدن گرایش دانشجویان به رشته‌های متنوع هسته‌ای عنوان کرد و گفت: استکبار ثابت کرد در جذب دانشمندان ایرانی ناتوان است.

* جهانی شدن توجه به توانایی کشور از پیام خون شهدای هسته‌ای است

رنجبر با بیان اینکه جهانی شدن توجه به توانایی نظام و کشور از پیام خون شهید احمدی روشن‌ها است، اضافه کرد: حضور حداکثری میلیون‌ها نفری در راهپیمایی سراسری 22 بهمن و نیز مشارکت نرخ بالای مردم در انتخابات 12 اسفند امسال نشان از استمرار اهداف شهدا در کشور است.

وی گفت: ریخته شدن خون شهید احمدی روشن‌ها تکنولوژی هسته‌ای را به الگویی عملی برای توسعه سایر رشته‌های عملی تبدیل کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول