اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی حرفه‌ای فارس خبر داد

ساخت 10 مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی حرفه‌ای استان فارس گفت: در حال حاضر ساخت 10 مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در شهرستان‌های استان فارس در دست ساخت است.

ساخت 10 مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در فارس

مرتضی مبرایی امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این طرح‌ها در شیراز، نی ریز، زرین دشت، جهرم، مرودشت، خرم بید، فسا، پاسارگاد، رستم و قائمیه در حال اجرا است.

وی بیان داشت: اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان فارس با در دست داشتن 18 طرح عمرانی از مصوبه‌های سفر هیئت دولت به فارس و استانی یکی از فعال‌ترین دفاتر فنی کشور و این استان است.

مبرایی افزود: در این راستا نیز از شش سال گذشته تاکنون 17 مرکز فنی حرفه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان فارس افتتاح شده که چهار مرکز آن در سال‌های 89 و 90 به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد مراکز آموزش فنی حرفه‌ای در استان فارس طی شش سال گذشته از 31 مرکز به 46 مرکز افزایش یافته است.

مبرایی افزود: اداره کل فنی حرفه‌ای فارس در حال حاضر 840 آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد فعال در سطح استان دارد که  برنامه مهارت‌آموزی را برای نیروهای جوان جویای کار و شاغلان در بنگاه‌های اقتصادی ارائه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارهای جهانی کسب شده توسط اداره کل فنی حرفه‌ای استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آن را کسب نخستین مقام چهارم جهانی فنلاند در رشته تکنولوژی اطلاعات و «آی تی» برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب، کسب دیپلم افتخار توسط مریم ابراهیمی در رقابت‌های جهانی 2007 ژاپن عنوان کرد.

مبرایی خاطرنشان کرد: حمیدرضا پرش نیز در رقابت‌های جهانی 2009 کانادا تنها مدال‌آور کشور جمهوری اسلامی ایران بود که با دریافت مدال نقره توانست جایگاه ایران را در رقابت‌های جهانی 11 رتبه صعود بخشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شش سال گذشته فنی حرفه‌ای فارس یک دیپلم افتخار، چهار مدال طلا، سه مدال نقره، سه مدال برنز و  9 دپیلم افتخار در مسابقه‌های ملی مهارت کسب کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول