اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری زنجان خبر داد

ساماندهی 500 کارمند زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری زنجان گفت: 500 نفر از کارکنان دستگاه‌های مختلف تبدیل وضعیت و ساماندهی می‌شوند.

ساماندهی 500 کارمند زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام علی جلیل‌خانی ظهر امروز در نشست تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی با اشاره به اینکه 30 دستگاه مشمول این طرح هستند، اظهار کرد: 40 درصد از افرادی که در تبدیل وضعیت شغلی در نظر گرفته می‌شوند، کارکنان مناطق محروم را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان مناطق محروم نیز در آزمون استخدامی شرکت کنند، خاطر نشان کرد: 299 نفر از کارکنان کار معین در مناطق محروم خدمت می‌کنند.

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری زنجان با بیان اینکه پست‌های بلا تصدی همه واحدهای شهرستانی و مناطق محروم دستگاه‌های اجرایی را بررسی کرده‌اند، ادامه داد: در استخدام کارکنان و تبدیل وضعیت آن‌ها، تکمیل پست‌های بلا متصدی و نیاز دستگاه‌ها ملاک پذیرش محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست در استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان، فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان بیش از پنج سال است، اضافه کرد: سهمیه پنج درصدی ایثارگران و سه درصدی معلولان نیز از اولویت‌های بعدی پذیرش کارکنان به شمار می‌رود.

جلیل‌خانی به افرادی که از تهران یا کلان شهرها به استان زنجان منتقل شده‌اند، اشاره کرد و افزود: این افراد نیز در تبدیل وضعیت شغلی و استخدام در اولویت قرار دارند و همه دستگاه‌ها موظف به معرفی شغل به این افراد هستند.

وی در ادامه سخنان خود در زمینه تبدیل وضعیت افراد کار معین به پیمانی تصریح کرد: همه کارکنان، کار معین دستگاه‌های اجرایی که شرایط مورد نظر را دارند، حق شرکت در آزمون پست‌های سازمانی را دارند و نیازی به تایید دستگاه مبدا و مقصد نیست.

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری زنجان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در حال ادغام هستند، یادآور شد: پست‌های بلا تصدی واحدهای شهرستانی این دستگاه‌ها اعلام نشده است، ولی کارکنان کار معین این واحدها می‌توانند در آزمون مذکور شرکت کنند.

وی همچنین در زمینه تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی گفت: پرداخت وجه به افرادی که کد شناسه ارائه نکرده‌اند صورت نمی‌گیرد و این افراد باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

جلیل‌خانی با اشاره به اینکه تاکنون فقط 15 دستگاه کد شناسه کارکنان شرکتی خود را ارائه کرده است، اضافه کرد: این بخشنامه لازم‌الاجرا مصوب هیئت وزیران است که دستگاه‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه کارکنان شرکتی باید حداقل یک سال سابقه داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر سابقه افراد کمتر از یک سال باشد به منظور مدیریت در پرداخت وجوه تا پایان سال، تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری زنجان در زمینه ساماندهی کارکنان شرکتی اضافه کرد: دولت، به منظور کاهش بیکاری درصدد حفظ این نیروها در دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

وی در ادامه سخنان به مشمولان آراء 555 اشاره کرد و گفت: حدود 81 نفر از کارکنان 14 دستگاه مشمول این رای هستند که بر اساس دستورالعمل دولت، تبدیل وضعیت حتی بر اساس دیوان عدالت بستگی به اخذ مجوز دارد.

جلیل‌خانی به شکایت تعدادی از کارکنان اشاره کرد و افزود: این افراد خواستار رسیدگی به تبدیل وضعیت شغلی بر اساس تامین اعتبار و سایر ملاک‌ها شده‌اند.

وی یادآور شد: مهلت ارسال فرم‌های کارکنان قراردادی مشمول رای 555 توسط دستگاه‌های مورد نظر 15 روز دیگر است که این فرم‌ها کارکنانی که از اول خرداد سال 1387 مشمول خدمت بودند و هم اکنون به صورت قراردادی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول