اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عدالت و رحمت جزو لاینفک حکومت اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام دین زیبایی‌ها و نیکی‌هاست و نباید با ناآگاهی و ندانم کاری‌ها سیمای آن را زشت جلوه داد، گفت: عدالت و رحمت جزو لاینفک حکومت اسلامی است.

عدالت و رحمت جزو لاینفک حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حقوق بشر اسلامی منطقه شمالغرب کشور، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در دیدار تعدادی از روحانیون تبریز، ترویج اسلام‌دوستی را مهم‌ترین رسالت روحانیون ذکر کرد و با بیان اینکه رحمت،محبت و اخلاق از هم جدا نیست، ضمن بیان روایتی ادامه داد: محبت روح خداست در پیکر جامعه، انسان‌ها چون بنده خدا هستند باید به یکدیگر مهر بورزند.

وی با بیان اینکه خداوند هم رحمت خاص دارد و هم رحمت عام افزود: رحمت عام برای مومن، کافر بی‌دین و بادین فراگیر است و خاص شامل افرادی خاص و ویژه است، باید گفت رحمت با دوست داشتن فرق می‌کند اگر انسان کسی را هم دوست ندارد باید مورد مهر و رحم خویش قرار دهد.

هریسی تصریح کرد: مسلمانان و در راس آن علما وظیفه دارند قرآن را به عنوان کتاب رحمت و پیامبر را به عنوان پیامبر رحمت به جهانیان معرفی کنند، چرا که اصل اولیه اسلام محبت،مهرورزی و رحمت است ضمن اینکه مهرورزی در هیچ جای دنیا به اندازه جهان اسلام مطرح نیست، عدالت و رحمت واجب شرطی است و جزو لاینفک حکومت اسلامی به شمار می‌آید.

عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌کرانه بودن اقیانوس قرآن گفت: کارهای فراوانی در خصوص قرآن بعد از انقلاب صورت گرفته اما ظرفیت قرآن فراوان است و باید همه جهان را بگیرد.

وی از متعلّم، قاری، حافظ و حامل به ترتیب به عنوان مقامات و مراحل چهارگانه رشد قرآنی نام برد و افزود: همه این مقامات مقدمه رسیدن به مرحله پنجم یعنی عمل به قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مرحله ششم مقامات قرآن را حامیان قرآن عنوان کرد و گفت: قرآن کتاب صلح، عدالت، انسان‌دوستی و در یک کلام کتاب بشریت است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول