اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور انتخابات در دبیرستان‌های شهرستان اردکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور انتخابات به صورت تمام مکانیزه در پنج دبیرستان شهرستان اردکان برگزار شد.

مانور انتخابات در دبیرستان‌های شهرستان اردکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، جانشین ستاد انتخابات استان یزد صبح امروز در این مانور که با حضور فرماندار، مسئولان برگزاری انتخابات در شهرستان و دانش‌آموزان این دبیرستان‌ها برگزار شد، اجرای مانور انتخابات را با توجه به برگزاری انتخابات در اردکان به صورت تمام مکانیزه ضروری دانست.

تقوایی افزود: طی این مانور دانش‌آموزان به عنوان شرکت‌ کنندگان در انتخابات به طور مستقیم با نحوه رأی‌گیری آشنا می‌شوند و این روش را به خانواده‌های خود نیز آموزش خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی هر چه بیشتر کاربران و مسئولان شعب اخذ رأی با سیستم مکانیزه رأی‌گیری و شناخت چالش‌ها و مشکلات احتمالی از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

جانشین ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: شهرستان اردکان یکی از حوزه‌های انتخابیه‌ای است که از طرف وزارت کشور به عنوان شهر پایلوت برای برگزاری تمام‌مکانیزه انتخابات برگزیده شده است.

تقوایی با بیان اینکه در این دوره شاهد انتخابات پرشوری در سطح کشور و استان خواهیم بود، یادآور شد: اعضای ستاد انتخابات استان هم‌چنین مجموعه کمیته فن‌آوری و آی.‌تی طی بازدیدی از مانور اجرایی شدن مکانیزه انتخابات در شهرستان اردکان با مسائل و مشکلاتی احتمالی آشنا شدند و کارشناسان به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

جانشین ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: کاربران این شهرستان آشنایی خوبی با روند اجرای این سیستم دارند.

وی اظهار داشت: مسئولان شهرستان اردکان در معرفی و آموزش سیستم رأی‌گیری به صورت تمام‌مکانیزه به اقشار مختلف تمام تلاش خود را به کار گیرند.

تقوایی افزایش سرعت و دقت هم‌چنین تسهیل در روند اخذ رأی را از مهم‌ترین اهداف طراحی این سیستم عنوان کرد و گفت: امیدواریم مشکلاتی که ممکن است در مسیر اخذ رأی به وجود ‌آید، توسط کاربران رفع شود، تمام حوزه‌ها در انتخابات آینده با آمادگی کامل و 100 درصد، روند مکانیزه شدن انتخابات را طی کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان یزد از فعالیت 670 شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و تأکید کرد: از این تعداد هشت شعبه مربوط به اقلیت‌های مذهبی است که پنج شعبه آن در شهرستان یزد و سه شعبه نیز در شهرستان‌های اردکان، تفت و میبد مستقر خواهند بود.

تقوایی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اجرای انتخابات در استان را برعهده دارند، عنوان کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در روند اجرای انتخابات نقشی مهم و تأثیرگذار ایفا می‌کنند، ما نیز به عنوان نمایندگان دولت باید تجهیزات و امکانات لازم را برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول