اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای پروژه راه‌سازی «چک چک»

ارتباط شهرهای جنوبی به عسلویه میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره راه و ترابری گراش گفت: امکان ارتباط شهرهای جنوبی از جمله لامرد و منطقه تجاری عسلویه با شهر گراش و لار، امکان پذیر می‌شود.

ارتباط شهرهای جنوبی به عسلویه میسر می‌شود

عبدالحمید علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گراش با اشاره به لزوم احداث راه‌های مناسب برای مناطق جنوبی این استان و کشور به خاطر وجود برنامه‌های گسترده توسعه صنعتی در این محدوده، اظهار داشت: اتصال ایمن شهرستان‌های لار، گراش، خنج و لامرد و به دنبال آن شهرها و روستاهای محدوده بین این چند شهرستان جزو اهداف پروژه راه چک چک است که ضمن کوتاه شدن زمان سفر، امکان بهره‌برداری صنایع پیش‌بینی شده متعدد در منطقه طرح، به مرزهای شرقی فراهم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه راه ارتباط مستقیمی بین بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای زیر پوشش شهرستان گراش به مرکز آن وجود ندارد و مسیر ارتباطی موجود از طریق بخش اوز از شهرستان لار میسر بوده که این امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای نیروی انتظامی و ارگان‌های امنیتی شده است.

علی‌پور اضافه کرد: محور مورد مطالعه حدفاصل شهر گراش تا دو راهی اَرد است که علاوه بر ارتباط بخش ارد، دهستان‌ها و روستاهای زیر پوشش شهرستان گراش امکان ارتباط شهرهای جنوبی از جمله لامرد و منطقه تجاری عسلویه با شهر گراش و لار، از این مسیر امکانپذیر می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: طول جاده در دست احداث، از گراش تا دوراهی اَرد 40 کیلومتر بوده که در حال حاضر طول جاده موجود از گراش به سمت اوز تا دوراهی ارد 52 کیلومتر است که 11 کیلومتر آن کوهستانی و به‌نام گردنه ورا مشهور است.

وی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های این مسیر جدید، کوتاه شدن جاده به طول 12 کیلومتر و همچنین هموار شدن جاده و حذف گردنه ورا برای محورهای اصلی شهرستان‌های خنج و لامرد به سمت شهرستان گراش و لار است.

سرپرست اداره راه و ترابری گراش ابراز داشت: روستاهای کنار زیارت، دره پلنگی، دشت رحمان و منطقه عشایرنشین چک چک از جمله روستاهایی هستند که به دلیل نبود جاده عبوری، تردد برای مردم این روستاها به سختی صورت می‌گیرد و در فصل بارندگی با مشکلات بیشماری مواجه هستند که با احداث جاده جدید، مسیر عبوری برای این روستاها نیز فراهم می‌شود.

علی پور گفت: از مهم‌ترین مزیت‌های احداث جاده چک چک را می‌توان به جاده ارتباطی مستقیم مرکز شهرستان با حوزه استحفاظی، کوتاه‌تر شدن مسیر به طول 12 کیلومتر نسبت به جاده موجود، حذف گردنه ورا، صاف و هموار شدن مسیر عبوری، حل مشکل حوزه استحفاظی زیر نظر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش و احداث مسیر عبوری برای چند روستا از توابع شهرستان گراش اشاره کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول