به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بینالملل استانداری خراسانجنوبی ناصر ناصری در حاشیه بازدید از کمیته پیگیری درخواستهای مساعدت درمانی شهرستان سربیشه اظهار داشت: رسیدگی به درخواستهای مساعدتدرمانی یکی از مهمترین دستاوردهای دور چهارم سفر هیئت دولت به استان است.
وی افزود: فرآیند رسیدگی به این درخواستها و صدور کارت درمان برای متقاضیان مساعدتدرمانی که درخواست آنها در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) به ثبت رسیده است، از روز 29 بهمن آغاز و تا امروز یکم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری خراسانجنوبی تصریح کرد: حدود 20 هزار درخواست مساعدتدرمانی در این سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 848 فقره مربوط به شهرستان نهبندان، 2 هزار و 776 فقره مربوط به شهرستان درمیان و 2 هزار و 19 مورد مربوط به شهرستان سربیشه است.
ناصری ادامه داد: مراجعان پس از دریافت نوبت و اخذ کد رهگیری ثبت شده در سیستم سامد به پزشک ارجاع و پس از معاینه پزشک و برآورد هزینههای درمانی، کارت درمان قابل شارژ دریافت میکنند.
وی تصریح کرد: پس از صدور کارت درمان و شارژ کارتهای مربوطه، بیمار میتواند با مراجعه به بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرد و بیمارانی که درمان آنها در استان امکانپذیر نباشد به سایر استانها ارجاع خواهند شد.
مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری خراسانجنوبی با بیان اینکه رسیدگی به درخواستهای مساعدتدرمانی و صدور کارت درمان در شهرستانهای بیرجند، قاینات، فردوس، سرایان و بشرویه با موفقیت انجام شده است، گفت: حدود 7 هزار و 500 کارت درمان برای بیماران متقاضی درمان در این شهرستانها صادر شده است.
انتهای پیام/ح30/ط4000