اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه در سراب تشکیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم شهرستان با مشارکت فعالانه خود انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان را تشکیل دهند.

انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه در سراب تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب،حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه رسانه و مطبوعات شهرستان سراب اظهار داشت: خبرنگاران زبان گویای جامعه بوده و نقش عمده‌ای در نمایاندن افکار عمومی دارند.

امام جمعه سراب با تاکید بر نقش برجسته خبرنگاران در انعکاس مسائل و مشکلات حوزه کاری خود اظهار داشت: خبرنگاران باید مورد حمایت قرار گرفته و فضای کافی برای فعالیت داشته باشند.

اکرمی پیشنهاد کرد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم شهرستان با مشارکت فعالانه خود انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان را تشکیل دهند.

امام جمعه سراب با اظهار تاسف از اینکه در شهرستان سراب نشریه و هفته‌نامه منظمی منتشر نمی‌شود، بیان داشت: دستگاه‌های اداری و مراکز فرهنگی باید پیشگام شده و با رفع موانع احتمالی زمینه انتشار نشریات محلی را فراهم کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب بر ارتقای روحیه انتقادپذیری در بین مدیران ادارات تاکید کرده و ابراز داشت: انتقاد سازنده و منصفانه مدیران را در یافتن نقاط ضعف خود یاری کرده و زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کند.

امام جمعه سراب همچنین بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

رضا شفیع‌نژاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراب نیز گفت: این اداره آمادگی کامل دارد تا با خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری و همفکری کند.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه از لحاظ پوشش خبری و رسانه‌ای اظهار داشت: در شهرستان سراب در حال حاضر نشریه و رسانه مکتوب محلی وجود ندارد و هفته‌نامه پیام روز نیز بعد از 10سال تعطیل شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سراب تصریح کرد: برگزاری جلسات همفکری بین خبرنگاران و مسئولان شهرستان موجب ارتقای وضعیت رسانه‌ای در منطقه خواهد شد.

در شهرستان سراب در حال حاضر به جز ماهنامه به سوی نور که از طرف بسیج شبکه بهداشت و درمان در گستره شهرستان منتشر می‌شود و نیز دو وبلاگ خبری هیچ هفته‌نامه و ماهنامه دیگری انتشار نمی‌یابد.

در سال‌های دور هفته‌نامه بانگ سراب به مدیر مسئولی مجید نصیرپور بعد از یک سال انتشار به محاق تعطیلی رفت و هفته‌نامه پیام روز نیز به مدیر مسئولی حسین انواری بعد از 10سال جوانمرگ شد.

مسئولان این نشریات مسائل مالی را عمده دلیل تعطیلی این رسانه‌های محلی عنوان می‌کنند همچنین در کل بخش مرکزی سراب دو روزنامه فروشی وجود دارد که این مسئله نیز از پایین بودن میزان فروش و عرضه نشریات مکتوب حکایت می‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول