اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اقدام به موقع و سریع اورژانس کاشان صورت گرفت؛

پیوند موفق عضو قطع شده مصدوم کاشانی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اقدام سریع اورژانس 115 منجر به عمل جراحی به موقع پیوند پای قطع شده مصدوم تصادف روز گذشته آزاد راه کاشان- قم شد.

پیوند موفق عضو قطع شده مصدوم کاشانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ابوالفضل شجاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تماس با اورژانس 115 کاشان در ساعت 10:17 صبح دیروز مبنی بر تصادف یک خودرو سواری با گاردریل، در کیلومتر 45 آزادراه کاشان – قم، نیروهای این مرکز به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این سانحه تصادف، راننده که خانمی 27 ساله بود، در داخل اتومبیل گرفتار شده بود که با تلاش نیروهای آتش نشانی و اورژانس 115 کاشان بعد از 50 دقیقه آزاد شد اما پای چپ بیمار از ناحیه مچ قطع و پای راست وی از ناحیه زانو دچار شکستگی کامل استخوا‌‌ن‌ها شد.
به گفته وی، پس از انجام اقدامات اولیه، مصدوم توسط آمبولانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل و در آنجا نیز ضمن انجام اقدامات اولیه درمانی، همزمان از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های کشور برای اعزام امداد هوایی به کاشان درخواست کمک شد.
شجاعی تصریح کرد: پس از استقرار امداد هوایی تهران در محل عوارضی قم - کاشان، مصدوم به وسیله آمبولانس 115 کاشان از بیمارستان شهید بهشتی کاشان به محل استقرار امداد هوایی و سپس توسط امداد هوایی برای انجام عمل پیوند به مرکز فوق تخصصی پیوند بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد.
بنا به گزارشات دریافتی لحظه ارسال خبر، هر دو پای بیمار بعد از ظهر دیروز در بیمارستا‌ن‌های استان تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون عضو پیوند شده نیز دارای نبض بوده و بیمار در وضعیت پایدار است.
شایان ذکر است زمان طلایی پیوند برای بیمار دچار قطع عضو، شش ساعت است که خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده، مصدوم این حادثه در فاصله کمتر از سه ساعت و نیم از زمان وقوع حادثه به مرکز فوق تخصصی پیوند انتقال داده شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول