اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان:

تبیین ابعاد مختلف جهاد اقتصادی ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان گفت: تبیین ابعاد علمی مختلف جهاد اقتصادی ضرورت دارد.

تبیین ابعاد مختلف جهاد اقتصادی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا صدرممتاز بعد از ظهر امروز در همایش یک‌روزه «جهاد اقتصادی و تولید ثروت» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه سال 90 با تدبیر مدبرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، همگان را به کار و تلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیر و بیشتر از روال معمول به منظور رشد و تعالی اقتصادی کشور فراخواندند تا نقطه عطفی در مسیر توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران به وجود آید.

وی با بیان اینکه دستاوردهای جهاد اقتصادی را صرفاً نباید در حوزه اقتصادی محدود کرد، افزود: بلکه باید با نگاهی دقیق و عمیق اثرات آن‌ را در تقویت ارزش‌ها، اصلاح نگرش‌ها، تقویت خود باوری، تقویت سرمایه اجتماعی و انسانی، افزایش اعتماد عمومی، ارتقای امید و نشاط در جامعه و استفاده کارآمد و اثربخش از منابع انسانی و کاهش فاصله طبقاتی و برقراری عدالت، افزایش اشتغال و ... ملاحظه کرد.

رئیس همایش مذکور خاطرنشان کرد: دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... را با عملیاتی کردن این شعار پر محتوی و غنی برای ملت شریف ایران می‌توان به ارمغان آورد.

وی تبیین ابعاد علمی مختلف جهاد اقتصادی را یک ضرورت دانست و بیان داشت: این امر باید توسط پژوهشگران، محققان و اساتید و علاقه‌مندان انجام گیرد.

صدرممتاز با تصریح بر اینکه برگزاری همایش مذکور در دانشگاه گیلان با همکاری سازمان بسیج اساتید کشور و گیلان در راستای تبیین «جهاد اقتصادی و تولید ثروت» صورت گرفته است، اذعان کرد: پس از فراخوان عمومی تعداد 142 مقاله از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از ارزیابی و داوری، 42 مقاله برگزیده شد و در کتاب همایش نیز به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه با ارائه نقطه نظرات علمی، زمینه پویایی و بالندگی اقتصادی کشور فراهم شود، افزود: برگزاری این همایش می‌تواند گامی هرچند کوچک در راستای ارتقای جایگاه علمی و اقتصادی کشور بردارد.

این مسئول نامگذاری سال 90 به نام جهاد اقتصادی را نتیجه افق عمیق بصیرت، بیداری و تیزهوشی مقام معظم رهبری در کشور دانست و اظهار داشت: از آغاز سال جاری برای کسی تداعی این امر که مورد هجمه بی‌سابقه اقتصادی قرار گیریم، ممکن نبود اما پیش‌بینی ایشان در این راستا نشان‌دهنده این است که فرزند رشید امام راحل هستند.

دبیر همایش نیز با اشاره به ضرورت نظریه پردازی در راستای توسعه اقتصادی در کشور اظهار داشت: بحث تولید ثروت با مقوله جهاد اقتصادی ارتباط دارد زیرا ما در عصر فرا صنعتی و عصر اطلاعات به سر می‌بریم.

محمد دوستار با بیان اینکه در این عصر چهار انقلاب دیجیتال، اینترنت، کارآفرینی و تولید ثروت مطرح شده است، افزود: بحث تولید ثروت باید مانند بحث کارآفرینی مورد بحث و برسی قرار گیرد.

وی با اشاره به ارتباط مقوله اقتصادی در برطرف کردن موانع بیکاری جامعه اذعان کرد: باید در این راستا بستری برای نقد و گفتمان ایجاد شود.

این مسئول اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از سرنخ‌هایی که در این همایش ارائه می‌شود مباحث تحقیقات خود را در راستای جهاد اقتصادی ادامه دهند.

وی متذکر شد: در این راستا تجاری سازی دانش نیز اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش فارس، در این همایش 12 مقاله از 142 مقاله ارسال ارائه شد و از بین آنها از سه مقاله برتر تجلیل شد.

فرهنگ جهاد اقتصادی، کارآفرینی و سرمایه اجتماعی، علم و فناوری و تولید ثروت نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، صنعت، هوا و فضا، گردشگری و ورزش، تولید ثروت از دیدگاه اسلام، قابلیت‌های توانمندی تولید ثروت در ایران، مطالعات تطبیقی روش‌های تولید ثروت در جهان و تولید ثروت-پیشرفت یا بحران از جمله محورهای این همایش بوده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول