اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری صورت گرفت

راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در موسسه امام خمینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در سال جاری در این موسسه خبر داد.

راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در موسسه امام خمینی

سید جواد حسینی کیا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حوزوی فعالیت کرده و معتقد است که دانش‌پژوهان باید دروس حوزوی را ادامه دهند.

وی افزود: موسسه در آسیب شناسی‌هایی که انجام داد متوجه خلأ درس فقه و اصول شده بود به ویژه که مقام معظم رهبری در سفر خود به قم به این نکته اشاره و فرموده بودند که موسسه امام خمینی همه چیزش خوب است و فقط جای درس فقه و اصول در آن خالی است و پس از راه‌اندازی این درس فرمودند این موسسه می‌تواند الگوی حوزه باشد.

مدیرکل امور آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به راه‌اندازی این درس در سال 89 ابراز داشت: به دلیل استقبال طلاب و تائید مقام معظم رهبری در سفر دوم به این موسسه، در سال جاری بیش از 100 کلاس درس فقه و اصول راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به سیاست این موسسه در افزایش تعداد دروس و نگاه آسیب شناسانه به بخش آموزش افزود: پس از آن در سال جاری چهار کلاس درس خارج فقه و اصول راه اندازی کردیم.

حسینی کیا در خصوص بروز اخباری مبنی بر مخالفت عده‌ای از طلاب حوزه از راه‌اندازی درس فقه و اصول در این موسسه گفت: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) متعلق به حوزه بوده و پایبند به قوانین و مصوبات حوزه است.

وی ادامه داد: بالاخره همیشه اختلاف سلیقه بوده است و البته اهداف حوزه و مقام معظم رهبری همواره نصب العین موسسه خواهد بود و نه حوزه، نه علما و نه مراجع عظام تقلید هیچ یک با این قضیه مخالفتی نخواهند کرد.

موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هم‌اکنون در 15 رشته دانش پژوه مشغول به تحصیل دارد که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کنند.

تعداد دانش پژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در مقطع کارشناسی 700 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد حدود 100 نفر و در مقطع دکترا نیز حدود 100 نفر است.

بر اساس گفته مدیرکل آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) راه‌اندازی چندین گرایش در مقطع دکترا در دستور کار این موسسه قرار دارد که مجوز چند مورد آنها هم اخذ شده است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول