اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور عنوان کرد

حوزه فعالیت دامپزشکی را باید نسبت به گذشته بیشتر کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تاکنون از سوی سازمان نظام دامپزشکی خدمات زیادی به مردم عرضه شده است، گفت: باید در حوزه علوم دامپزشکی فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

حوزه فعالیت دامپزشکی را باید نسبت به گذشته بیشتر کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری امروز در نخستین کنگره ملی گاو شیری، لبنیات و صنایع وابسته با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های علمی از جمله کنگره ملی گاو شیری، لبنیات و صنایع وابسته رویکرد خوبی دارد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم برگزاری کنگره‌ها را در تمام نقاط کشور و استان‌ها تداوم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی با برگزاری سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های طیور در چهارم اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی است، تصریح کرد: رویکرد به سمت کنگره‌های علمی مثبت و خوب است، اما کافی نیست، زیرا در دهه عدالت و پیشرفت باید مرزهای علم را با سرعت بیشتری ‌بشکافیم و به آخرین علومی که در دنیا وجود دارد دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل در پی موفقیت‌های هسته‌ای کشور اضافه کرد: نگرانی این کشور‌ها از تولید بمب اتم توسط ایران نیست بلکه نگرانی آنها از تولیدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و  دستیابی ایران به دانش هسته‌ای است.

آقامیری با بیان اینکه دنیا نگران توسعه یافتگی ایران است ، خاطرنشان کرد: غربی‌ها که خود را جزء کشورهای توسعه یافته می‌دانند، توسعه یافتگی را یک استثمار برای جهان دوم و سوم می‌دانند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها می‌ترسند که ایران هم مثل کشور ژاپن که در 50 سال پیش توسعه یافته شد، ایران توسعه یافته شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: نگرانی دنیا از این است که ایران و دانشمندان این سرزمین به علومی که نباید دست پیدا کنند، چرا که این علوم در انحصار این کشورهای استعمارگر است. 

آقامیری با بیان اینکه غربی‌ها نگرانی این هستند که ایران به شاخص‌های توسعه یافتگی دست پیدا کند، تصریح کرد: اقتصاددانان دنیا هفت معیار را برای توسعه یافتگی مطرح کرده‌اند که از جمله این معیار‌ها می‌توان به آب آشامیدنی، تغذیه، مسکن، علم و مهم‌تر از همه سلامت اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دهه عدالت، در تمام عرصه‌ها در حال پیشرفت است، اضافه کرد: سازمان‌های جهانی روز به روز رتبه ایران را بالاتر می‌برند و هرچه رتبه‌ها بالاتر می‌رود نگرانی غربی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکان مهم‌ترین نقش را در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و کنترل، پیشگیری و شیوع بیماری‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از سوی سازمان نظام دامپزشکی خدمات زیادی به مردم عرضه شده است، تصریح کرد: باید در حوزه علوم دامپزشکی فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره‌های علمی مختلف به نفع جامعه و مردم است، اضافه کرد: البته برگزاری این کنگره‌ها باید برنامه ریزی مدونی برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشد.

آقامیری در پایان از ارسال مقالات راجع به موضوعات دامپزشکی و دامپروری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از 50 مقاله ارسالی، یک مقاله به علوم دامپزشکی مرتبط است.     

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول