اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد:

24 سانتی‌متر بارش برف در کیوه‌نان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین بارش برف دیروز در کیوه‌نان از توابع سنقر با 24 سانتی‌متر گزارش شده است و از اواسط وقت امروز این سامانه فعال از جو استان خارج می‌شود.

24 سانتی‌متر بارش برف در کیوه‌نان

مجتبی میلادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: از امروز تا اوایل روز پنج‌شنبه کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد در سطح استان از پدیده‌های قابل ملاحظه است‌.

وی اضافه کرد: سامانه ناپایداری از اواخر روز پنج‌شنبه منطقه را تحت فعالیت خود قرار داده که طی روز‌های جمعه تا یکشنبه باعث بارش برف و باران در اغلب نقاط استان می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به دنبال استقرار ناپایدار بر روی جو استان طی 24 ساعت گذشته شاهد بارش برف و باران در سطح استان بودیم به طوری که تا ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز 30 بهمن‌ماه میانگین نزولات جوی استان به 3/10 میلی‌متر رسید.

میلادی خاطر‌ نشان کرد: بیشترین بارش برف دیروز در کیوه‌نان از توابع سنقر با 24 سانتی‌متر و شهرستان پاوه با 22 سانتی‌متر و در ارتفاعات بیش از 80 سانتی‌متر برف گزارش شده است.

وی تصریح کرد: ارتفاع برف در شهرهای گواوا‌، ثلاث‌باباجانی، کرند غرب‌، جوانرود، سنقر، روانسر، گهواره به ترتیب 20، هشت ، 11، 14، دو، دو و چهار بوده است.

وی ادامه داد: در کنگاور، هلشی و حمیل نیز 5/1 سانتی‌متر برف باریده است‌.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: این سامانه فعال که بارش‌های مناسبی به ویژه در نیمه‌شمالی استان به همراه داشته است که از اواسط وقت امروز از جو استان خارج شده و هوای پایداری حاکم می‌گردد که همراه آن با پرفشار سطح زمین سبب کاهش محسوس دمای هوای در سه روز آینده به ویژه در ساعت شب خواهد بود.

وی افزود: غباری که به دلیل گسترش کم فشار روی کشور عراق و وزش باد ایجاد گردید به منطقه ما منتقل شده که از امروز بعد از ظهر به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی افزود: این غبار دید افقی در شهرهای قصرشیرین‌، ثلاث‌بابا‌جانی و سومار را به حدود 500 متر و شهرهای سرپل‌ذهاب‌، گیلانغرب‌، هرسین به حدود و هزار متر تقلیل داده است.

میلادی در پایان گفت: سامانه ناپایداری دیگری از اواخر هفته روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده مجدداً وارد جو استان شده که باعث بارندگی در اغلب نقاط استان خواهد شد.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول