اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

فرمانبرداری از رهبری مصداق اطاعت از خداوند است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اطاعت خداوند از طریق فرمانبرداری میسر می‌‌شود و در شرایط کنونی نیز همه باید از پرچم‌دار ولایت یعنی مقام معظم رهبری اطاعت کنند.

فرمانبرداری از رهبری مصداق اطاعت از خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بشر در دنیا دارای دو حالت اطاعت و فرمانبرداری و نیز تخلف و سرپیچی از دستورات خداوند است.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که راه برای هدایت انسان‌ها مشخص شده است که عده‌ای سپاس‌گذار و فرمانبردار بوده و گروهی دیگر کفران نعمت می‌کنند که سعادت از آن گروه نخست خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به انواع دستورات الهی گفت: برخی اوقات فرامین خداوند به منظور افزایش مقام و مرتبه انسان است مانند عبادات مختلف که تنها برای شخص عمل کننده نافع بوده و سود و زیانی به خداوند نمی‌رساند.

وی ابراز کرد: حرکت ما در عالم هستی،‌ اهمیتی برای خدا ندارد بنابراین امر و نهی او تنها به منظور نفع انسان‌ها بوده و گناه و شقاوت نیز تنها به خود شخص ضرر و زیان می‌رساند.

علوی گرگانی با بیان اینکه تمام اعمال انسان‌های صالح بر اساس عقل و نور الهی است، افزود: این افراد دنیا را محل گذر دانسته و تنها برای آخرت و جایگاه اصلی خود تلاش می‌کنند ضمن اینکه جزو این دسته افراد بودن، تنها به عملکرد انسان بستگی دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر کاری که بر اساس فرمان الهی صورت گیرد نتیجه‌بخش بوده و خداوند، بهشت را برای آنها تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه اطاعت از طریق فرمان‌برداری میسر خواهد شد، گفت: همه افراد باید بر اساس وظیفه خود،‌ مطیع رهبری بوده و از کسی که پرچم‌دار ولایت است، اطاعت کنند.

علوی گرگانی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: آزمایش بعدی ملت ایران، حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است بنابراین باید بر اساس شاخص‌های انقلاب و اسلام، اقدام به شرکت در انتخابات کرده و نمایندگانی را برگزینند که مورد اعتماد باشند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نمایندگان مجلس خادمان ملت هستند، افزود: نمایندگان باید افراد صالحی باشند که به فکر اصلاح امور مردم بوده و مصلحت اسلام و نظام را مدنظر داشته باشند و مردم نیز باید همانگونه که تاکنون با حضور پرشور خود در انتخابات،‌ وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند،‌ در این دوره نیز با شرکت گسترده خود، پشتیبان جمهوری اسلامی باشند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول