اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی

اصولگرای واقعی باید پایبند به مواضع رهبری باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت: یک نماینده اصولگرا هنگام ورود به مجلس باید بداند که در عمل باید از اقشار مختلف جامعه تحلیل بگیرید و پایبند به مواضع رهبری و ولایت باشد.

اصولگرای واقعی باید پایبند به مواضع رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل موحدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان رضوی اظهار داشت: نماینده مجلس باید ملتزم به قانون باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی افزود: نامزد اصلح کسی هست که به معنای واقعی اصولگرا باشد و اصل تعهد یک نامزد در مجلس و زندگی او ولایت و مردم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، انتخابات یکی از قسمت‌های مهم و اساسی کشور ما محسوب می‌شود ولی اصل آن است که از فضای انتخابات بهره بگیریم که در این راستا و برای تحقق این امر مشارکت مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی یک نماینده در مجلس، گفت: کسی که می‌خواهد یک نماینده شود باید مصالح مملکت خویش را در نظر بگیرد و باید فردی باشد تا بتواند این مسئولیت خطیر را به نحو احسن به دست بگیرد.

موحدی با اشاره به جایگاه اصولگرایان در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: یک اصولگرا باید به حقیقت مباحث ایمان داشته باشد و  اگر مواضعی که رهبر معظم انقلاب در مورد این افراد فرموده‌اند رعایت شود، جایگاه یک اصولگرا در مجلس قابل قبول است.

موحدی تاکید کرد: روی آوردن به موضع انتخابات برای یک نماینده بسیار مسئولیت خطیر و سنگینی است چرا که مسائلی بسیاری امروز گریبانگیر جامعه ما شده است .

این اصولگرا خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث بانوان یک معضل بزرگی که امروزه برای بانوان نمایان شده است رسوخ فرهنگ غربی در جامعه است.

وی ادامه داد: به تعبیری دیگر وقتی زن در محیط خانواده حضورش کم‌رنگ باشد شالوده آن از هم می‌پاشد به همین دلیل جایگاه زن و مرد را در صدر اسلام باید ببینیم و عبرت بگیریم چرا که یکی از موضوعات مهم جامعه ما  بررسی این امر است.

وی با اشاره به اینکه کار کردن برای زنان در خصلت آن‌ها نیامده است، گفت: به همین منظور باید احکام اسلام را در قوانین جامعه اسلامی خود نهادینه کنیم به عنوان مثال ساعت کاری زنان شاغل باید کم شود و حداقل دو روز از اشتغال آنان کاسته شود که بر این اساس اجرای این می‌ تواند حضور زن را در محیط خانه پررنگ‌تر جلوه دهد.

وی تصریح کرد: در بحث ازدواج و سختی‌های آن برای آقایان کاملا قابل مشاهده است که از جمله آن می‌توان به معضل مهریه‌های سنگین اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی افزود: مهریه‌های سنگین دست و پای مردان و به خصوص جوانان را می‌بندد طوری که در زندان‌های ما بیشترین آمار زندانی مربوط به کسانی است که توانایی پرداخت مهریه‌های سنگین را ندارند و به همین منظور قانون باید برای این امر حد و مرزی قرار دهد.

موحدی اظهار داشت: همه ما به خاطر داریم که مسکن یکی از رکن‌های اساسی زندگی است به عنوان مثال در بحث ساخت و ساز مسکن مهر تجربه خوبی بود که از جانب دولت صورت گرفت اما روی این طرح کار نشد و با شتاب صورت گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به عنوان نمونه معضل پرداخت وام‌هایی که دولت پرداخت کرد که بحث در اشتغال صورت بگیرد این طرح را بیش از پیش خراب کرد.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ایران تمدن بسیار بزرگ و قوی دارد به گونه‌ای که در ارتباط با تحریم‌ها اگر با اتکا به گذشته خودمان عمل کنیم می‌توانیم نیمی از مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این موارد این است که امروز ما خانه خالی بسیار زیاد داریم و باید روی متراژ و فضای بسیار کار کنیم و در این راستا باید واقعا دولت یک الگو پیاده کند مانند کاری که دولت چین در بحث رده‌بندی سنی خانوارها انجام داد.

موحدی گفت: فضا سازی این جریانات و اقدامات باید توسط رسانه‌ها صورت بگیرد چرا که رسانه‌ها در 10 سال ساختار جامعه را به کلی دگرگون می‌کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول