اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یکسال اخیر محقق شد

فروش 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از فروش 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پارس جنوبی در یکسال گذشته خبر داد.

فروش 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: در یکسال گذشته در مجموع یک میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی و بیش از 44 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی برای طرح‌های پارس جنوبی منتشر و فروخته شده است.

وی افزود: تامین منابع مالی طرح‌های توسعه پارس جنوبی در سال‌های گذشته در بیشتر موارد از روش بیع متقابل، فاینانس، ‌منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و استفاده از صندوق ذخیره ارزی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: با توجه به مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های اخیر و ضرورت پرداخت وجوه به طرح‌ها و پروژه‌ها از محل منابع داخلی، نسبت به ایجاد منابع متعدد و متنوع داخلی از جمله تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش انرژی، انتشار و فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی به منظور تامین مالی طرح‌های پارس جنوبی اقدام شده است.

سوری با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال جاری، خاطر نشان کرد: پیشرفت بدون وقفه و تداوم توسعه شتابان فازهای مختلف توسعه پارس جنوبی، بهره‌برداری از چاه‌های فازهای 9 و 10 و افزایش تولید گاز کشور از فازهای مذکور به مقدار 50 میلیون متر مکعب در روز و طرح افزایش ظرفیت فاز 1 پارس جنوبی به مثابه نخستین حلقه از زنجیره‌ توسعه این میدان بزرگ انرژی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اصلاح فرآیند‌های پالایش گاز در فازهای 6، 7 و 8 با هدف کاهش شدید آلودگی‌های زیست محیطی و جلوگیری از سوزاندن گازهای دارای ارزش اقتصادی و عملیاتی کردن موفق ده‌ها پروژه دیگر، بخشی از توانمندی‌های کارکنان نفت و گاز پارس و پشتیبانان و هم‌پیمانان آنان در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول