اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا محقق می‌شود

تولید روزانه 21 هزار تن ال.‌پی.‌جی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از تولید روزانه 21 هزار تن ال.‌پی‌.جی در پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 21 هزار تن ال.‌پی.‌جی در پارس جنوبی

علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: آغاز سی‌وچهارمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور سه دهه پایداری و استقامت ملت سرافرازی است که مصمم است تا با تبعیت از ولایت فقیه به سعادت و رستگاری دست یابد.

وی افزود: لازم است دهه مبارک فجر، سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و سبط ارجمندش امام جعفر صادق(ع) احیا‌گر مکتب تشیع علوی را گرامی بداریم و برای سربلندی اسلام و ایران اسلامی تلاش کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در صنعت نفت و گاز شاهد موفقیت‌های بسیار ارزشمندی هستیم که در اوج تحریم‌های دشمنان با تلاش متخصصان صنعت نفت حاصل شده است.

شعبان‌پور به پیشرفت‌های پارس جنوبی اشاره کرد و اذعان داشت: هم‌اکنون تعداد 10 فاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سایر فازها نیز در دست احداث هستند.

وی خاطر نشان کرد: میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از مخزن پارس جنوبی توسط 10 فاز در حال بهره‌برداری روزانه 284 میلیون مترمکعب و تولید روزانه 175 میلیون مترمکعب گاز شیرین و 85 میلیون مترمکعب گاز ترش خشک برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری است.

مدیرعامل مجتمع گازی افزود: تولید روزانه 400 هزار بشکه میعانات گازی، پنج هزار و 200 تن اتان، 10 هزار و 500 تن ال‌پی‌جی (LPG) و یک‌هزار و 400 تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات این مجتمع گازی است.

شعبان‌پور بیان کرد: در شرایط کنونی روزانه 100 هزار بشکه میعانات گازی نیز تحویل پتروشیمی نوری برای تولید فرآورده‌های پتروشیمی و همچنین بنزین در مواقع لزوم می‌شود و بقیه آن توسط امور بین‌الملل نفت صادر می‌شود.

وی از افزایش چشمگیر تولیدات مجتمع گازی طی دو سال آینده خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی سه پالایشگاه در حال احداث میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی به روزانه 17 میلیارد فوت مکعب یعنی 480 میلیون مترمکعب در روز و تولید روزانه گاز شیرین 325 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از تولید روزانه 21 هزار تن ال.‌پی.‌جی در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا میزان تولید ال.پی.جی دو برابر می‌شود و از 10 هزار و 500 تن در روز به 21 هزار تن افزایش می‌یابد.

شعبان‌پور افزود: باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول