اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه عملیاتی پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه عملیاتی این سازمان خبر داد.

استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه عملیاتی پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مسعود نصوری عصر امروز در نشست بررسی ضرورت‌های منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه امر مهم و ارزشمندی است و در این زمینه فعالیت خوبی در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه عملیاتی این سازمان خبر داد و افزود: با استقرار این سیستم، فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمانی منطقه وی‍ژه پارس با سند چشم‌انداز توسعه صنعت نفت بیش از پیش همسو می‌شود.

نصوری خاطرنشان کرد: به منظور تببین و شفافیت هر چه بیشتر فعالیت‌ها، ماموریت‌ها، اهداف و برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، طرح‌ریزی و استقرار سیستم یکپارچه مدیریت (IMS ) براساس استانداردهای لازم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد مرتبط با استانداردهای یاد شده، شناسایی و مدیریت فرآیندهای سازمان، شناسایی وضعیت موجود سازمان از یک سو و استخراج ماموریت‌ها، چشم‌انداز، اهداف، خط مشی و وظایف سازمان از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف استقرار این سیستم است.

این مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما در استقرار این سیستم در سازمان، همگام و همراه‌سازی اهداف و چشم‌اندازهای این سازمان با اهداف و چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی، سند چشم‌انداز توسعه صنعت نفت و برنامه پنجم توسعه خواهد بود.

نصوری یادآور شد: بازنگری در ساختار سازمانی و شرح وظایف واحدها، تشریح ماموریت‌های سازمان در ارتباط با وظیفه و تعهد به ماموریت‌های محوله آن در پاسخگویی به سازمان‌های بالاسری و ماموریت‌های محوله در ارتباط با نقش حاکمیتی و ارشدیت سازمان در منطقه از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته این سازمان در این راستا و در راستای شفاف‌سازی و تبیین فعالیت‌های سازمان است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی IMS در سازمان منطقه ویژه پارس افزود: به منظور بهبود، ممیزی و ارزیابی فعالیت مدیریت‌ها، کار تدوین مستندات واحدها براساس فعالیت‌های جاری به عنوان مستندات پایه در سازمان آغاز شده است.

نصوری ادامه داد: شناسایی فرآیندهای کلیدی سازمان، شامل فرآیند اعمال نقش حاکمیتی سازمان در منطقه، فرایند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و فرآیند جذب سرمایه در حال انجام است.

وی استقرار سیستم یاد شده را با توجه به شرایط موجود، بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: با انجام این پروژه، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود سازمان مشخص و برنامه‌های بهبود کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان، در راستای ماموریت‌های آن، چه در قالب وظایف سازمان منطقه ویژه و چه در قالب ایفای نقش حاکمیتی و ارشدیت سازمان در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تدوین و به تدریج به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول