اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

فعالیت 130 مرکز درمانی معتادان در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تعداد مراکز درمانی معتادان در استان از 77 مرکز در سال 1389 به 130 مرکز افزایش یافته است.

فعالیت 130 مرکز درمانی معتادان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری اظهار داشت: تمام فعالیت‎هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و درمان اعتیاد صورت می‎پذیرد در راه بهسازی جامعه و نظام اجتماعی است و این مهم‌ترین وظیفه مسئولان به شمار می‎رود.

وی تصریح کرد: در حوزه ترک اعتیاد کارهای مهمی طی سال 1390 در استان به انجام رسیده که از مهم‌ترین آنها می‎توان به راه‎اندازی فاز اول مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان و افزایش تعداد کمپ‎های ترک اعتیاد داوطلبانه از هشت کمپ سال 1389 به 18 مرکز در سال 1390 اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: تعداد مراکز درمانی معتادان هم از 77 مرکز در سال 1389 به 130 مرکز افزایش یافته که این امر بیانگر یک نگاه رو به توسعه و پیشرفت در حوزه‎های پیشگیری و درمان اعتیاد در استان گلستان است.

جمشیدی افزود: استان گلستان جزء هفت استان دارای مرکز ترک اعتیاد بانوان در کشور است و تعداد سه مرکز بانوان در گلستان وجود دارد که از نظر تعداد مراکز پس از استان تهران در کشور حائز رتبه دوم هستیم.

وی با تشکر از زحمات شبانه‎روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی اظهار داشت: افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در استان گلستان باعث عدم دسترسی آسان و افزایش قیمت مواد مخدر شده که این امر می‎تواند گام بلندی در راستای ریشه‎کن کردن این بلای خانمانسوز باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید با همفکری و همکاری دست در دست هم دهیم و در راه جهت‎گیری صحیح تدبیر کنیم تا خدمات را در این حوزه از لحاظ  کمّی و کیفی بالا برده و با کمی همت بیشتر و اتخاذ تدابیر اجرایی موضوع اعتیاد را در استان، تا حدود زیادی برطرف کنیم.

وی در پایان خواستار رقابتی کردن مراکز درمانی معتادان و سخت‎گیری لازم در تأیید صلاحیت افرادی که درخواست مجوز راه‎اندازی این مراکز را دارند، شد.

جمشیدی همچنین بر نظارت، کنترل و حساسیت در توزیع متادون و شربت تریاک توسط کمیته درمان تأکید کرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول