اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی:

رویکرد اساسی حوزه علمیه خراسان رضوی پژوهش‌محوری است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: رویکرد اساسی حوزه علمیه خراسان رضوی پژوهش‌محوری و توجه به مهارت‌های پژوهشی است.

رویکرد اساسی حوزه علمیه خراسان رضوی پژوهش‌محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام اکبر فرجامی عصر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار داشت: شیوه‌های نوین پژوهشی و همچنین مهارت‌های عملی در پژوهش‌ها باید از سوی حوزه‌های علمیه مورد توجه جدی قرار بگیرد و حوزه علمیه خراسان رضوی نیز از این امر مستثنی نیست.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی در مجموع، حدود 120 مدرسه علمیه فعالیت می‌کنند که از این میان 38 مدرسه متعلق به خواهران است.

وی افزود: طلاب شاغل به تحصیل در این مدارس، بالغ بر 6 هزار نفر هستند اما مجموع طلابی که در سه بخش تدریس، تحصیل و تبلیغ فعالیت می‌کنند، حدود 21 هزار نفر هستند.

فرجامی تصریح کرد: رویکرد حوزه علمیه خراسان رضوی بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در آذر سال 86 در جمع نخبگان حوزوی و همچنین سخنان ایشان در جمع جامعه مدرسین در قم، دچار تحول اساسی شد.

وی در مورد مهم‌ترین تحولات انجام شده در حوزه علمیه خراسان رضوی بیان داشت: طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی باید در کنار دروس اصلی خود، 10 مهارت پژوهشی را نیز در دوران تحصیل خود فرا بگیرند.

فرجامی افزود: مهارت روش مطالعه، روش یادداشت برداری، آشنایی با علوم رایانه و آشنایی با نرم‌افزارهای اسلامی، مهم‌ترین این مهارت‌ها هستند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی بیان داشت: در کنار آن، هر طلبه موظف است یک دوره کامل تفسیر قرآن را نیز در دوران ده ساله تحصیل خود بگذراند و بدین منظور ستاد تفسیر قرآن به مسئولیت امام جمعه در مشهد مقدس تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تحول مهم دیگر، تشکیل کارگاه‌های متعدد علمی به منظور دانش‌افزایی اساتید است و در این کارگاه‌ها روش‌های نوین تدریس و همچنین توجه به رویکردهای روانشناختی در آموزش به اساتید تدریس می‌شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه در تشویق و آگاه‌سازی مردم در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند و رویکرد آنها باید گوشزد کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات به مردم باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول