اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس اعلام کرد

فعالیت 40 مهندس ناظر در مزارع کشاورزی بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس از فعالیت 40 مهندس ناظر کشاورزی در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد مهندس ناظر، فعالیت خود را در قالب عملیات شبکه‌های مراقبت، پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی آغاز کردند.

فعالیت 40 مهندس ناظر در مزارع کشاورزی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور شفیعی عصر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: این فعالیت‌ها در سطح بیش از 12 هزار هکتار از اراضی زیر کشت زراعی و باغی شهرستان در حال انجام است.

وی بازدید مستمر از مزارع و باغات به منظور ردیابی، شناسایی و اعلام مکان‌های آلوده، مدیریت تلفیقی کنترل آفات و بیماری‌های مهم محصولات کشاورزی مانند پروانه مینوز گوجه فرنگی و بیماری زوال مرکبات و نظارت بر مصرف بهینه کود و سموم شیمیایی از طریق انتقال اطلاعات فنی کاربردی در راستای تولید محصول سالم را از اهداف مهم این پروژه عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز برداشت پیاز در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و بیان داشت: پیش بینی می‌شود حدود 200 هزار تن محصول پیاز خارج از فصل برداشت شود.

وی سطح زیر کشت این محصول را به صورت خارج از فصل در بندرعباس در سال زراعی جدید بیش از شش هزار هکتار عنوان کرد.

شفیعی ادامه داد: میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته که این ناشی از دلیل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و افزایش تراکم در واحد سطح، حضور مهندسان ناظر کشاورزی در سطح مزارع و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی انجام شده در سال‌جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس از روستاهای سبزه خاروک، قلعه قاضی، شمیل و رضوان به عنوان نقاط عمده کشت و تولید پیاز خارج از فصل در بندرعباس نام برد.

به گفته شفیعی میزان پیاز تولیدی که افزون بر نیاز مردم استان باشد به سایر استان‌های کشور از جمله اصفهان و تهران حمل می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول