اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

10 هزار نفر از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی مراغه بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بیش از 10 هزار نفر در روزهای آغازین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شهرستان مراغه، از این نمایشگاه بازدید کردند.

10 هزار نفر از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی مراغه بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: غرفه‌های استان‌های مختلف حاضر در این نمایشگاه طی سه روز نخست، مجموعاً بیش از 80  میلیون و 670 هزار ریال فروش داشتند.

وی تصریح کرد: غرفه‌های استان زنجان با فروش بیش از 7 میلیون و 500 هزار ریال در مجموع سه روز بیشترین میزان فروش صنایع دستی خود را در طی مدت سپری شده نمایشگاه به خود اختصاص داد.

محمدی خاطرنشان کرد: پس از آن به ترتیب استان کردستان، صنایع دستی شهرستان اهر و صنایع شیشه کمالی با مبالغ فروش 6میلیون ریال، 5 میلیون و 750 هزار ریال و 4 میلیون و 500 هزار ریال در رتبه‌های بالای فروش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: رشته‌های هنری سراجی سنتی، نازک‌کاری چوب، زیورآلات سنتی و سوزن‌دوزی نیز در طی سه روز مجموعاً فروشی بالغ بر 10 میلیون ریال داشته‌اند.

محمدی تصریح کرد: مجموعاً در 32 غرفه آثار این نمایشگاه صنایع دستی ارائه می‌شود که 10 غرفه آن به صنایع دستی شهرستان مراغه اختصاص داشته و آثاری از سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز در کنار محصولات استان‌های غرب کشور نمایش داده می‌شوند.

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان مراغه روز دوشنبه 24 بهمن با حضور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، همدان، اردبیل، زنجان و کرمانشاه افتتاح شده و تا اول اسفندماه به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه‌مندان به صنایع دستی و هنرهای بومی استان‌های غرب کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول