اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش ارتباط فرهنگی و گردشگری با ایران

مالزی و برونئی در نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی حضور می‌یابند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور افزایش ارتباط فرهنگی و گردشگری دو کشور مالزی و برونئی با ایران و به خصوص آذربایجان‌شرقی، هنرمندان صنایع دستی این دو کشور در نمایشگاه صنایع دستی استان حضور می‌یابند.

مالزی و برونئی در نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی حضور می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در نشست مشترک با سفرای دو کشور مالزی و برونئی در موزه آذربایجان اظهار کرد: این نمایشگاه در تیرماه سال آینده و همزمان با همایش بازرگانان جاده ابریشم در تبریز برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای آشنایی گردشگران و هنرمندان مالزی و برونئی با ایران و آذربایجان‌شرقی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش صنعت توریسم در جهان امروز خاطرنشان کرد: گردشگری تنها یک مسئله اقتصادی نیست بلکه در سطح وسیع‌تر تبادل فرهنگی بین کشورها را هم شامل می‌شود.

محمدی یادآور شد: با توجه به مسلمان بودن دو کشور مالزی و برونئی و داشتن اشتراکات بالای دینی، فرهنگ‌های این کشورها به هم نزدیک است و انتظار تبادل حجم بیشتری از گردشگری را مابین این کشورها داریم.

وی اظهار کرد: لازم است تبلیغات خوب و قابل توجهی از جاذبه‌های گردشگری ایران و دو کشور مالزی و برونئی صورت بگیرد تا مردم این کشورها به خوبی با داشته‌های گردشگری و اشتراکات فرهنگی یکدیگر آشنا شوند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان تاکید کرد: انتظار داریم که شما به‌عنوان سفیران این دو کشور اسلامی واقعیت‌های ایران را به خوبی برای مردم کشور خودتان معرفی کنید.

محمدی تصریح کرد: ایران کشوری امن، آزاد و با فرهنگی غنی است اما رسانه‌های دنیا با سیاه نشان دادن این فضا سعی در تخریب جو گردشگری ایران دارند که نتیجه نخواهند گرفت.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کشور مالزی از لحاظ وجود طبیعت و دارا بودن جنگل، دریا و کوه بسیار شبیه ایران و استان ما است و تنها آنجا آب و هوای گرم‌تری نسبت به آذربایجان‌شرقی دارد.

محمدی یادآور شد: در شمال آذربایجان‌شرقی جنگل‌های ارسباران قرار گرفته‌اند که با دارا بودن گونه‌های مختلف گیاهی و زیست محیطی، یکی از 9 بیوسفر ثبت شده جهانی در جهان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: وجود بازار جهانی تبریز، سواحل دریاچه ارومیه، روستای تاریخی کندوان، مساجد و امامزاده‌های تاریخی و اشیای موجود در موزه‌های باستانی استان هم حکایت از تاریخ کهن تبریز و آذربایجان‌شرقی داشته و هم عوامل موثری برای جذب گردشگر به این استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به وجود تاسیسات کافی در اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: استان ما از لحاظ وجود هتل و اماکن و مراکز اقامتی بسیار غنی است.

محمدی تاکید کرد: وجود فرودگاه بین‌المللی تبریز و فرودگاه مراغه و همچنین وجود بزرگراه‌های ایمن در جاده‌های مواصلاتی این استان تا تهران، نشان از سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زمینه گردشگری و جذب رضایت توریست به این کشور و استان دارد.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بیشتر مابین آذربایجان‌شرقی با دو کشور یادآور شد: بسته‌ها و کتب معرفی جاذبه‌های گردشگری مشترکی می‌تواند مابین سه کشور تدوین شود تا در اختیار تورداران و مدیران آژانس‌های مسافرتی این سه کشور قرار بگیرد.

90 درصد صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است

محمدی با بیان اینکه بیش از 90 درصد صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است، تصریح کرد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران و استان می‌توانند برای حضور در گردهمایی‌های مشترک به کشورهای مالزی و برونئی سفر کرده و مدیران و مسئولان این کشورها نیز در گردهمایی‌های مشابهی به ایران سفر کنند.

 سفرای کشورهای مالزی و برونئی در سفری سه روزه به آذربایجان‌شرقی، از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده و دیداری به منظور عقد تفاهمنامه‌های دو جانبه با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشتند. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول