اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

انتخابات ذخیره امنیت کشور است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، انتخابات را ذخیره امنیت کشور دانست و گفت: رعایت منافع ملی و مصالح کلی جامعه اسلامی، نشانه علاقه به کشور و مردم جامعه است.

انتخابات ذخیره امنیت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، در نشست مشترک ناظران و مجریان انتخابات استان و نامزدهای مجلس شورای اسلامی بر رقابت سالم، قانونمند و عمل به موازین اسلام تاکید شد.

هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تشکر از نامزدهای شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات گفت: رعایت قوانین و دقت در حفظ حریم‌های قانونی، نشانه رشدیافتگی سیاسی و اجتماعی افراد و گروه‌های جامعه است.

ابراهیمی ورود به این عرصه را ادای تکلیف و عمل به وظیفه از سوی کاندیداهای مجلس نهم دانست و گفت: هر یک از نامزدها با شجاعت و جسارت وارد این عرصه شدند، اما انتظاری که مجریان و ناظران انتخابات از نامزدها دارند حفظ فضای آرامش و امنیت جامعه تا پایان این رقابت‌هاست.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران بر بی‌طرفی کامل مجریان و ناظران انتخابات در تمامی مراحل تاکید کرد و گفت: تمام تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران این است تا با فراهم‌سازی یکسان شرایط، زمینه رقابت سالم برای همه نامزدها فراهم آورند و در نهایت انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی این انتخابات را ذخیره امنیت کشور دانست و تصریح کرد: رعایت منافع ملی و مصالح کلی جامعه اسلامی، نشانه علاقه به کشور و مردم جامعه است که التزام به آن در عرصه یک انتخابات سالم و سرنوشت‌ساز، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به ارزش‌محور،  عزت نفس و کرامت انسانی می‌تواند دستاوردهای مهمی داشته باشد، گفت: در عرصه انتخابات نیز این پیام‌ها می‌تواند آثار اخلاقی پربرکتی بر سلامت انتخابات داشته باشد.

ابراهیمی بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط هر یک از کاندیدا تاکید کرد و تصریح کرد: توقعی که از این افراد وجود دارد این است که با رعایت انصاف در تبلیغات و اجتناب از زیر سئوال بردن دستاوردهای نظام اسلامی و نادیده گرفتن زحمات و خدمات دولت به اثبات توانایی‌های خود و معرفی برنامه‌هایشان بپردازند.

ابراهیمی مجریان، ناظران و نامزدهای انتخابات را امانت رای و نظر جامعه دانست و گفت: تمام مراحل انتخاباتی امانتی الهی و مردمی است و همگان در پیشگاه خداوند و مردم در قبال صیانت از آرا و سلامت برگزاری این مراحل مسئولند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: انتخابات سالم در جمهوری اسلامی ایران، تابع اصول و ارزش‌های اخلاقی برآمده از متن فرهنگ دینی و ملی ماست که همه ارکان و عناصر دخیل در این امر ملی خود را به رعایت آنها ملزم می‌دانند.

وی شورای نگهبان را مظهر جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی دانست و افزود: همه باید در برابر تصمیم‌گیری شورای نگهبان تابع باشند چرا که این نماد مقدس پاسدار ارزش‌های اسلامی است.

این مسئول با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان نظام از ماه‌ها پیش درصدد مخدوش کردن فضای انتخابات بوده و هستند، تاکید کرد: صیانت از جایگاه و دستاورد مردم‌سالاری دینی در هر موقعیتی، مهم‌ترین وظیفه انتخاباتی مسئولان در همه حوزه‌هاست.

وی برگزاری متوسط یک انتخابات در سال و 30 انتخابات در سه دهه گذشته را نشانه بصیرت و شعور سیاسی حاکم بر جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: امروزه جهانیان توفیق‌های سیاسی نظام اسلامی را به صورت یک الگوی موفق مردم‌سالاری دینی در قالب برگزاری انتخابات در کشورهای مصر و تونس شاهد هستند.

ابراهیمی افزود: یقیناً انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند با برنامه‌ریزی صورت گرفته و حضور نامزدها از طیف‌های مختلف جامعه با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در ادامه خطاب به نامزدهای مجلس نهم ادامه داد: در تبلیغات خود نباید به مسایل و اختلافات منطقه‌ای دامن زد و از ورود به تقسیمات منطقه‌ای که جزء وظایف نمایندگان مجلس نیز نیست، پرهیز کنید.

به گزارش فارس، در نشست مشترک ناظران و مجریان انتخابات استان با نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استانداری مازندران، مدیرکل اطلاعات، فرمانده انتظامی و دادستان مرکز استان و بیش از 60 نفر از نامزدهای تایید صلاحت شده از سراسر استان حضور داشتند.

* نامزدهای مجلس مصالح عمومی و ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند

عیسی خلیلی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر حفظ سلامت، رفاقت، امنیت و مشارکت گسترده در جریان انتخابات مجلس نهم تاکید کرد و افزود: لازم است تا تمام نامزدهای مجلس در این دوره از انتخابات در چارچوب تعریف شده و قانونی انتخابات از سوی دستگاه‌های متولی حرکت و تبلیغ کنند.

وی خواستار تبدیل فضای رقابت به فضای همکاری سازنده در جریان انتخابات شد و افزود: لازم است تا هر یک نامزدهای مجلس نهم شورای اسلامی قوانین انتخابات و مفاد منشور اخلاقی را به اعضای ستاد انتخاباتی آموزش و بر حفظ و رعایت آن‌ها تاکید کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مازندران تصریح کرد: باید به قوانین و مقررات انتخابات در تمام مراحل آن احترام گذاشت و مصالح عمومی و ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.

* نقش نیروی انتظامی در انتخابات تامین امنیت قبل تا بعد از اعلام نتایج است

علیرضا مسکنی فرمانده انتظامی استان مازندران نیز در این نشست، نقش نیروی انتظامی در انتخابات را، تامین امنیت قبل تا بعد از اعلام نتایج اعلام کرد و گفت: کاندیدای مجلس و حامیان آنان باید قوانین انتخاباتی را رعایت و بدان احترام بگذارند و نیز در حفظ حریم‌های قانونی در تمام مراحل انتخاباتی کوشش کنند.

وی مسئولیت اصلی ستاد انتخابات هر یک از نامزدها را برعهده شخص کاندیدا دانست و گفت: لازم است تمام کسانی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند بر تمام فرایند فعالیت ستاد خود نظارت کامل داشته باشند تا از وقوع هرگونه تخلف جلوگیری شود.

* نامزدهای مجلس باید پاسخگوی رفتار خود و طرفداران خویش باشند

مدیرکل اطلاعات مازندران نیز در این نشست، انتخابات را مظهر حضور مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و تصریح کرد: مشارکت گسترده و استقامت مردم در طول انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف به‌ویژه برگزاری انتخابات مختلف است که مشروعیت نظام اسلامی، ادامه راه ولایت را بروز و ظهور دارند.

وی تصریح کرد: آنچه دشمنان اسلام را عصبانی می‌کند اعتقادات و پایداری مردم ایران اسلامی است که با شور و نشاط خود در طول انقلاب باعث ناامیدی و یاس دشمنان شده است.

حق‌پرست بر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در تبلیغات نامزدهای نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: رعایت منشور اخلاقی، قانون انتخابات، عدم تجاوز به حقوق دیگران و تضییع حقوق رقبا، مواردی است که نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان باید رعایت کنند.

مدیرکل اطلاعات استان مازندران ادامه داد: نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید از دامن‌زدن به برخی تنش‌های منطقه‌ای و وعده‌های غیرعملی اجتناب کنند.

وی وظیفه دستگاه‌های امنیتی و قضایی را حفظ آرامش، اجرای عدالت و برخورد با تخلفات دانست و عنوان کرد: نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید پاسخگوی آنچه که خود و طرفداران خویش انجام می‌دهند، باشند.

* کاندیدای مجلس از دادن وعده‌های مبالغه آمیز پرهیز کنند

حجت‌الاسلام حسین طالبی رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید تمام دست‌اندرکاران و نامزدهای انتخابات سعی و تلاش خود را معطوف به حفظ امانت و آرامش جامعه کنند، ابراز داشت: سلامت برگزاری انتخابات منوط به رعایت قانون از سوی نامزدهای مجلس و مجریان انتخابات است.

وی با اشاره به حضور مردم در تمامی انتخابات در طول سه دهه گذشته انقلاب اسلامی افزود: افرادی که در انتخابات مورد تایید هیئت نظارت و اجرایی قرار گرفتند باید با رعایت قوانین، شرایط انتخابات و رقابت سالم تا پایان روز رای‌گیری و اعلام نتایج را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نامزدهای مجلس نهم را به پرهیز از وعده‌های خلاف و مبالغه‌آمیز در جریان  تبلیغات برحذر داشت و متذکر شد: باید با نظارت بر رفتار طرفداران خود در اجرای انتخابات در حفظ فضای آرام و سالم جامعه همت داشته باشند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول