اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آب و برق خوزستان خبر داد

محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از کشاورزان و مصرف کنندگان آب خواست به منظور حفظ ذخائر استراتژیک آب در سدهای استان به خصوص برای کشت‌های تابستانه صرفه‌جویی کنند.

محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، فتح‌الله دهکردی در حاشیه نشست هم‌اندیشی صدور پروانه‌های بهره‌برداری و ارائه تجارب در زمینه‌ بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کشور در دزفول با بیان این مطلب افزود: میزان آورد رودخانه کرخه حدود 20 درصد سال‌های نرمال است و در حوضه کرخه نگرانی شدیدی در خصوص محدودیت منابع آبی وجود دارد.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های مکرر چند سال اخیر تأکید کرد: علی‌رغم پیش‌بینی بارندگی نرمال در پائیز سال جاری، در حوضه دز و به خصوص کرخه، بارندگی‌های چندانی صورت نگرفت و امیدواریم با بارش‌های ماه جاری و بارش نزولات جوی در چند ماه باقی مانده از فصل بارندگی، این نگرانی‌ها برطرف شود.

دهکردی، مدیریت منابع آب حوضه دز را در ماه‌های اخیر مدبرانه توصیف کرد و افزود: ذخائر آبی سد مخزنی دز با توجه به ضرورت تأمین آب کشت‌های بهاره و تابستانه با مدیریت سختگیرانه و با دقت بیشتر مدیریت شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب، سازمان آب و برق خوزستان، از مصرف کنندگان و بهره‌برداران متنوع آب به ویژه کشاورزان خواست هم‌چون گذشته با شرکت‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و امور آب‌های مناطق در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول