اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مردم در قضاوت‌های نهایی خود مصالح نظام را در نظر می‌گیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: خدمت برای این مردم ارزش دارد زیرا تحریم‌ها ممکن است مردم را با گرانی مواجه کند، ولی مردم در قضاوت‌های نهایی خود مصالح نظام را در نظر می‌گیرند و خون پاک شهدا، آرمان انبیا و اولیای الهی، امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب برای آنها مهم است.

مردم در قضاوت‌های نهایی خود مصالح نظام را در نظر می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله هاشم حسینی‌ بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و اعضای شورای مدیران اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: همه ما در برابر خدا مسئول هستیم و من به‌عنوان طلبه و روحانی به گونه‌ای و شما در جایگاه خود به گونه‌ای دیگر مسئولیت دارید.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در فرمایشی مبنی بر پایه و اساس زندگانی فرمود هر یک از افراد باید به وظیفه خود عمل کنند تا کارها به خوبی پیش رود.

امام جمعه قم ادامه داد: مدیران و مسئولان باید بر اساس چارچوب‌ها به وظیفه خود عمل کنند و هر اندازه در مقام خدمت به مردم تلاش کنند ارزشمند است.

وی تصریح کرد: بخش فراوانی از مشکلاتی که در محیط‌های کاری به وجود می‌آید و مدیر و مسئول از کارمندش ابراز نگرانی می‌کند و در مجموعه‌‌ها کارها به صورت کند پیش می‌رود، به این دلیل است که افراد بر اساس مسئولیت خود کارهایشان را انجام نمی‌دهند.

حسینی‌بوشهری عنوان داشت: اگر هر کسی بر اساس احساس مسئولیت کاری انجام دهد امور به طور مطلوب پیش می‌رود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری از احساس مسئولیت در کار به عنوان وجدان کاری یاد کردند و در حقیقت یکی از مستندات تعبیر ایشان این روایت است.

امام جمعه قم تاکید کرد: انسان‌ها باید در برابر خدا و مردم احساس مسئولیت کنند و مسئولیت‌‌هایی که در جامعه به ما واگذار شده و اعمال عبادی خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در اجرای کارها ناظر وجود دارد، گفت: تصور نکنید در کار خود ناظر ندارید، بلکه در دستگاه‌ها برای پیشبرد کارها ناظر وجود دارد تا گزارش و مطالبه کنند، بنابراین برای توفیق بیشتر باید تلاش بیشتری کنیم.

حسینی‌بوشهری یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرماید بالاترین ناظر بر کارکرد شما خدا است و خدا با تمام وجود اشراف بر رفتار و گفتار ما دارد و امام خمینی(ره) همچنین بر اساس این روایت فرمودند عالم محضر خدا است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود آنچه خداوند به‌عنوان روزی معین کرده به انسان می‌رسد، بنابراین نباید حلال و حرام را با یکدیگر مخلوط و کم‌کاری کرد.

امام جمعه قم عنوان داشت: امروز دادگاه اختلاس در حال برگزاری است و کسانی‌که در این اختلاس با بیت‌‌المال و حقوق مردم آن‌گونه عمل و دست درازی کردند، اکنون با آبرومندی زندگی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: باید مسئولیت‌ها را در محیط کار به خوبی انجام داده و خدا را ناظر بدانیم و دغدغه زندگی و گذران زندگی نداشته باشیم و خداوند زندگی را تکفل می‌کند و برخی اوقات خود ما سبب می‌شویم نعمتی از دست ما برود.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه معتقدم دولت خدمتگذار مردم است، گفت: باید این چنین باشد، زیرا فلسفه حکومت اسلامی شعارهای امیرمومنان(ع) بود و ما هم این شعار را دادیم و عده‌ای زیر بار ظلم، ستم و بیداد رفته‌اند و می‌خواهیم آنها را نجات دهیم، بنابراین هر یک از ما باید مبنا را بر رضایت خدا و خلق خدا قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کس در محیط کار به شما مراجعه می‌کند به‌عنوان عبادت کارش را پیگیری کنید تا مشکل‌گشایی شود.

امام جمعه قم عنوان کرد: مطمئن باشید که فرشتگان الهی همین طور اعمال و رفتار انسان‌ها را ثبت می‌کنند و در قیامت لبخندی که در چهره مراجعه‌کننده داشتیم منعکس می‌شود و خداوند به دلیل شاد کردن دل انسان مومن به زندگی و تلاشت برکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه قم عاصمه و پایتخت تشیع است، گفت: قم حرم اهل بیت(ع) بوده و این مکان به عنوان عش آل محمد است.

حسینی‌بوشهری یادآور شد: طلبه‌هایی از 100 کشور در قم مشغول تحصیل هستند و از قم به‌عنوان الگوی کشورهای اسلامی که خاستگاه انقلاب اسلامی، شهر مراجع و کریمه اهل بیت(س) یاد می‌کنند و رفتار، وضعیت و فضای سبز را مشاهده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر اندازه در مدت مسئولیت تلاش کنیم و شهر را به شهر نمونه تبدیل کنیم در پیشگاه خداوند راضی و خشنود می‌شویم که توانستیم دین خود را انجام دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: خدمت برای این مردم ارزش دارد زیرا تحریم‌ها ممکن است مردم را با گرانی مواجه کند، ولی مردم در قضاوت‌های نهایی خود مصالح نظام را در نظر می‌گیرند و خون پاک شهدا، آرمان انبیا و اولیای الهی، امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب برای آنها مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه استقامت کنیم به تناسب استقامت و پایداری ما ملت‌ها و کشورهای دیگر پا برجاتر و استوارتر خواهند ماند.

حسینی ‌بوشهری یادآور شد: مردم ما با دست خالی قیام کردند و با شعار پیروزی خون بر شمشیر انقلاب را به پیروزی رساندند و 33 سال خم به ابرو نیاورده و در برابر جهان کفر و استکبار ایستادگی آبرومندانه کردند و پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی را انجام داده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول