اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان:

برگزاری انتخابات تبلور اراده و خواست مردم است

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم است.

برگزاری انتخابات تبلور اراده و خواست مردم است

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: نیاز جامعه به جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و بی‌نظمی ایجاب می‌کند که عده‌ای به نمایندگی از طرف مردم اداره امور کشور و تعیین چارچوب برای اداره آن را برعهده بگیرند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز براساس اصل ششم قانون اساسی امور کشور باید با اتکاء بر آرای عمومی مردم اداره شود که این کار از طریق برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرستادن نمایندگانی به این مجلس صورت می‌گیرد.

فرماندار شادگان با بیان اینکه برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم است، تصریح کرد: انتخابات گزینش بهترین‌هاست و براساس ضوابط مشخص شده در قانون اساسی، مردم با حضور خود در صحنه انتخابات حق و سهم خود را در اداره کشور به افرادی تفویض می‌کنند که آنها را از هر لحاظ مناسب و هم‌سو با خواسته‌های خود تشخیص داده‌اند.

فیوضی ادامه داد: فلسفه و بنای وجود مجلس شورای اسلامی تحقق عینی آیه «و امرهم شورا بینهم» است که از مؤمنین می‌خواهد امور خود را با مشورت یکدیگر حل کرده و سهم خود در تصمیم‌گیری و تعیین خط مشی اداره کشور را به نمایندگان خود در مجلس واگذار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بر پایه قانون اساسی، عامل مهم استقلال و رشد و آزادی مردم است که با تصویب قوانین و داشتن اهرم حق تذکر و استیضاح دولت، می‌تواند مانع از هرگونه سوءاستفاده شود.

فرماندار شادگان با بیان اینکه کلمه انتخابات به معنای گزینش فرد یا افراد اصلح از سوی مردم جامعه است، گفت: برای تحقق این امر باید امکانات و محیط مناسب برای مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مهیا شده و سیاست‌گذاران امر انتخابات مردم را از چارچوب و ضوابط حاکم بر انتخابات آگاه سازند.

فیوضی افزود: رأی‌ دهندگان نیز باید با اطلاع از وضعیت جامعه و کسانی که می‌توانند جامعه اسلامی را به سوی تعالی هدایت کنند، فرد اصلح را انتخاب کرده و تکلیف خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

وی در خصوص وظیفه مسئولان در این زمینه اظهار داشت: مسئولان برگزاری انتخابات باید محیط آن را از آلودگی‌ها پاک کرده و اجازه ندهند که افراد یا گروه‌هایی از جامعه با ایجاد جو و فشار سیاسی انتخابات سالم را تحت‌الشعاع فعالیت‌های خود قرار داده و آن را از مسیر اصلی دور کنند.

فرماندار شادگان در پایان با بیان اینکه چارچوب نحوه برگزاری انتخابات را قانون انتخابات تعیین می‌کند، گفت: این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌ است و همه افراد و گروه‌ها باید آن را محترم شمرده و در مسیر آن حرکت کنند و چنانچه این ضوابط از سوی اقشار جامعه رعایت شود ملت می‌تواند با اعتماد کامل به برگزار کنندگان به طور گسترده در انتخابات حاضر شده و فرد اصلح را با تحقیق و تشخیص خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول