اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

حضور حداکثری مردم تأیید مشروعیت نظام است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه در شهرکرد گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأییدی مجدد بر مشروعیت نظام و انقلاب است.

حضور حداکثری مردم تأیید مشروعیت نظام است

حبیب‌الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات به‌منزله مشروعیت‌بخشی به نظام و تأییدی دوباره بر مردمی بودن این حکومت است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس و جایگاه آن در نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی، گفت: مجلس در رأس تمامی امور است، به طوری‌که وظیفه تحقیق و تفحص در سایر قوا نیز بر عهده مجلس است، از سویی دیگر تصویب قوانین را برعهده دارد و از آنجا که یک قانون خوب می‌تواند یک زندگی خوب برای شهروند به دنبال داشته باشد، اهمیت این وظیفه و جایگاه بیش از پیش مشخص و مبرهن است.

محمدی با تأکید بر اینکه یک مجلس قوی پشتوانه مردم است، گفت: کشوری قوی خواهد بود که برخوردار از یک مجلس قوی با برخورداری از مجموعه‌ای کاردان و مدبر و مصمم در راستای اخذ قوانین کاربردی بر مبنای رأی ملت باشد.

این استاد دانشگاه‌ با اشاره به ویژگی‌های انتخاب کاندیداهای اصلح، گفت: تدین، دین‌مداری، شجاعت، تدبر، کاردانی از جمله ضرورت‌های تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش بیگانگان در راستای برنامه‌ریزی به منظور عدم حضور و مشارکت مردم در این انتخابات، گفت: دشمن همواره سعی داشته است تا مشروعیت این نظام را به زیر سئوال ببرد که در هر اقدام دشمن مردم با آمدن به میدان و حضور حداکثری خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

وی ایجاد فضای آرام و به دور از تشنج را از جمله لازمه‌های حضور حداکثری مردم عنوان کرد و گفت: نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در مراحل تبلیغات انتخاباتی خود از تخریب چهره رقیب و یا مسئولان کشوری خودداری و صرفا به ارائه برنامه‌ها و اهداف خود بپردازند تا مردم نیز با ذهنیتی آرام و به‌دور از تشویش بتوانند انتخابی اصلح داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول