اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها صورت گرفت؛

کاهش 19 درصدی مصرف آب روستائیان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها میزان مصرف آب در روستاهای استان بوشهر 19 درصد کاهش یافته است.

کاهش 19 درصدی مصرف آب روستائیان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد پردل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‎ها از سال گذشته همزمان با سایر بخش‎ها در صنعت آب و فاضلاب کشور و در راستای ارتقای بهره‎وری، صرفه‎جویی و کاهش مصرف بی‎رویه آب آشامیدنی بوده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح موجب شد که به‌رغم افزایش 7 درصدی مشترکان با کاربری خانگی، شاهد کاهش 6 درصدی مصرف آب در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته باشیم.
پردل یادآور شد: این آمار بیانگر آن است که میزان مصرف آب روستاهای استان قبل و بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها حدود 19 درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تصریح کرد: تعداد مشترکین کاربری غیرخانگی نیز در 9 ماهه سال جاری با افزایش 4 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده است.
وی بیان کرد: اما در این بخش نیز 15 درصد کاهش مصرف وجود داشت .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه شاهد کاهش مصرف آب پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها هستیم، گفت: این در حالی است که به صورت میانگین در کشور 10 درصد به شمار مشترکان آب اضافه شده است.
وی افزود: مدیریت مصرف آب در روستاهای استان دشوار است زیرا به دلیل محدودیت منابع آب در این استان با توجه به نیاز در مصارف کشاورزی و دامداری مورد استفاده قرار می‎گیرد.
پردل خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست نظام و دولت خدمتگزار برای ماندگاری روستائیان در محل‌های زندگی خود، برنامه‎ریزی تامین آب دام‎های آنها نیز در اولویت است.
‎ وی بیان کرد: قانون هدفمندی یارانه‎ها به عنوان گام بزرگ دولت برای بهینه‎ کردن مصرف انرژی و منابع با فعالیت روابط عمومی شرکت‎های آبفا موجب شد تا کمترین اعتراض و شکایات را در این رابطه داشته باشیم.
انتهای پیام/ر20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول