اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان:

کتاب‌خوانی را به فرهنگی همگانی تبدیل کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: به دنبال استقبال مردم آبادان از نمایشگاه کتاب باید کتاب‌خوانی را به فرهنگی همگانی تبدیل کنیم.

کتاب‌خوانی را به فرهنگی همگانی تبدیل کنیم

فرهاد پورغراوی‌علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان آبادان دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و توانسته ضمن بالا بردن سرانه مطالعه در این شهرستان، کتاب‌خوانی را به فرهنگی همگانی تبدیل کند.

وی افزود: شرکت پالایش نفت آبادان با توجه به میزان علاقه مردم آبادان در زمینه مطالعه و فعالیت‌های تأثیرگذار فرهنگی و خدمت‌رسانی به همشهریان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و انتشارات حریم علم اقدام به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در ایام دهه فجر کرد تا تسهیلات فرهنگی مناسبی در اختیار عموم قرار گیرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با مهم ارزیابی کردن فرهنگ مطالعه در سطح کشور بیان کرد: فقر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای کشوری چون ایران که از دین اسلام، کتاب مقدسی چون قرآن و تمدن دیرینه‌ای بهره‌مند است، به هیچ عنوان زیبنده این کشور و مردمانش نبوده و این مهم همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و خادمین مردم در نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی درباره عناوین کتاب‌های نمایشگاه کتاب دهه فجر گفت: عناوین کتاب‌ها و محصولات فرهنگی این نمایشگاه شامل: مسائل مذهبی، ادبی، تاریخی، روان‌شناسی، تربیتی، داستان و رمان (تاریخی، ایرانی و خارجی)، پزشکی، هنر، فنی و مهندسی، زبان‌های خارجه، کودک و نوجوان، عمومی، کمک درسی، آمادگی کنکور و انواع VCD-DVD و نرم‌افزارهای آموزشی، کمک درسی، رایانه، اینترنت و انواع نرم‌افزارهای مختلف می‌باشد که به ‌منظور استفاده همشهریان ارائه شده است.

پورغراوی‌علوانی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ده روز از تاریخ 16 بهمن تا 25 بهمن با تخفیف خرید 20 تا 25 درصدی به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر گشایش یافته بود، گفت: که این موضوع نیز یکی دیگر از مزایای این نمایشگاه برای همشهریان بوده است.

وی به استقبال خوب همشهریان از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: به دنبال استقبال مردم آبادان از نمایشگاه کتاب و درخواست عنوان‌های جدید از این نمایشگاه، انتشارات طرف قرارداد عناوین کتاب‌های خود را به بیش از 6 هزار عنوان افزایش داد تا مردم بتوانند نیازهای فرهنگی خود را از طریق این نمایشگاه به آسانی به‌ دست آورند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول