اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جشنواره رباتیک منطقه‌ای کشور

بندرعباس میزبان ربات‌های ایرانی شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره رباتیک منطقه‌ای کشور که با حضور بیش از 200 ربات ساخت دانش‌آموزان کشور از دیروز در مجتمع گفت‌وگوی تمدن‌ها آغاز شده است امروز با شناسایی ربات‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد.

بندرعباس میزبان ربات‌های ایرانی شد

حسین رئیسی دبیر نخستین جشنواره رباتیک منطقه‌ای کشور در حاشیه برگزاری این رویداد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه این دوره از مسابقات، دومین دوره‌ مسابقات رباتیک است که در بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مسابقات تیم‌های مختلفی از استان‌ها برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال حاضر تیم‌هایی از هرمزگان و داراب فارس در این مسابقات حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 207 نفر در قالب ده‌ها گروه در این دور از مسابقات حضور یافته‌اند، افزود: از هرمزگان تیم‌هایی همانند سیریک، بستک، رودان و حاجی‌آباد در این مسابقات حضور دارند.

مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی ارتباط نانوصنعت هرمزگان ادامه داد: در این جشنواره ربات‌های فوتبالی، مسیریاب،‌ مسیریاب با مانع، جنگجو و نمایشی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رئیسی اضافه کرد:‌ هم چنین این جشنواره با حضور پیش‌دبستانی‌ها، دبستان، راهنمائی و آزاد برگزار شده است.

وی بیان داشت: در بخش جنبی این جشنواره نیز دوره‌های آموزشی علوم نانو، هوا و فضا،‌ رباتیک و هوشمندسازی برگزار شد.

رئیسی با بیان اینکه 99 درصد از شرکت‌ کنندگان در این جشنواره دانش‌آموزان هستند، استقبال از جشنواره را خوب ارزیابی و افزود: برندگان این جشنواره از طریق آموزش و پرورش برای شرکت در مسابقات اسفندماه تهران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهشی ارتباط نانوصنعت هرمزگان در پایان با بیان اینکه بخش نانوصنعت، کارشناسان، دست‌اندرکاران و موسسات خصوصی آن خواستار حمایت بیشتر بخش‌های مربوطه هستند، گفت: دوست داریم در بندرعباس هر ساله میزبان مسابقات رباتیک کشوری باشیم اما به دلیل محدودیت‌ها آن گونه که باید نمی‌توان به اجرای برنامه‌ها در این زمینه پرداخت.

انتهای پیام/ی20/ط4000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول